مسیحی تازه مسلمان شده از کشور بلاروس با اشاره به وجود دین های انحرافی در مسیحیت گفت: نامم را از «یاهنی» به «حیدر» تغییر دادم و همه باید بدانند که امام خامنه‏ای یک عالم واقعی است.

یاهنی ماروز در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ در مسجد عسکریه شهرک امینیان شاهروددر پاسخ به سئوالی درباره انگیزه خود برای تشرف به مکتب تشیع اظهار داشت: مسیحیت فعلی بسیار تحریف شده است و اصلاً جوابگوی سؤالات اصلی انسان نیست.

وی تصریح کرد: من وقتی یک کتاب درباره قرآن مطالعه کردم، خیلی علاقه‏مند شدم درباره اسلام تحقیق کنم و وقتی فهمیدم می‏شود در ایران از اسلام بیشتر دانست، به اینجا آمدم و در قم مشغول تحقیق شدم؛ پس از تحقیق مطمئن شدم که اسلام واقعی همان اسلامی است که اهل بیت پیامبر معرفی کردند و شیعه شدم.

مسیحی تازه مسلمان شده از کشور بلاروس در پاسخ به سئوالی درباره واکنش خانواده اش نسبت به تغییر دین به اسلام گفت: همه خانواده ام بسیار ناراحت شدند، حتی همسرم هم با من به ایران نیامد؛ آنها چون اسلام را از رسانه ها بد و زشت دیده اند، راضی نبودند که من به ایران بیایم ولی من وقتی یقین کردم که اسلام حقیقت است هیچ کس نتوانست جلوی تصمیم مرا بگیرد.

ماروز در پاسخ به سئوالی درباره تغییر نام خود بیان کرد: یک وقتی شخصی با خصوصیاتی که در من دید به من گفت اسم «حیدر» خیلی به تو می آید و این اسم بزرگ در قلب من افتاد و نام حیدر را برای خود انتخاب کردم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) این‏طور گفت: مردم ایران به رهبری مرد خدایی و شجاع یعنی امام خمینی (ره) برای خدا و دین قیام کردند و کار بزرگی انجام دادند، بسیاری از بزرگان و سران کشورها در رویارویی با ایشان به عظمت معنوی ایشان اعتراف کرده اند.

ماروز ادامه داد: امام خامنه‏ای نیز یک عالم خدایی و بزرگ و شجاع است که از ابتدا برای دین و مردم ایران قیام کرد و هیچ گاه برای خود کاری نکرد؛ باید مردم به خصوص جوانان ایران قدر چنین رهبری را بدانند و همیشه از او پیروی کنند.

مسیحی تازه مسلمان شده از کشور بلاروس در پاسخ به سئوالی درباره فرقه وهابیت گفت: این گروه که نمونه آن در مسیحیت هم وجود دارد، بسیار خطرناک هستند و چهره صلح و رحمت اسلام را در همه جا خشن نشان می دهند و اسلام را برای مردم دنیا دین کشتن و خونریزی معرفی می کنند، چهره مسلمانان در رسانه های جهان چهره ای بداخلاق و خشن معرفی شده که باید با تبلیغ اسلام واقعی آن را درست معرفی کرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره آمادگی برای شهادت در راه دین گفت: شهادت بالاترین مقام برای مردم است، هرکس که شهید بشود مستقیم به بهشت می رود؛ من هم آرزو می کنم که به این مقام بزرگ برسم.

مسیحی تازه مسلمان شده از کشور بلاروس در ادامه با بیان این که تا به حال دو بار به کربلا مشرف شده ام، گفت: قیام امام حسین (ع) با 72 تن از یارانش بسیار بزرگ بود؛ امام با اینکه می دانست شهید می شود همه خانواده اش را با خود آورد و به مقام بزرگ شهادت رسید.

به گزارش فارس؛ همچنین در جلسه پرسش و پاسخ که با حضور برخی مسئولان شهرستان و حضور پرشور جوانان همراه بود، استاد حوزه علمیه شاهرود نیز با قرائت آیه شریفه «یا عبادی الذین آمنوا ان ارضی واسعه فایای فاعبدون» اظهار کرد: هجرت در امر دین به جهت فراگیری تعالیم و آموزه های دینی بسیار مهم است و امثال ماروز از هجرت کنندگان برای کسب حقیقت و اطاعت خداوند متعال شمرده می شوند.

حجت الاسلام علی اکبری افزود: مهاجرت این عزیزان به ایران اسلامی نشانه صدور انقلاب بزرگ اسلامی ایران به همه جهان است.

استاد حوزه علمیه شاهرود با اشاره به اهمیت کشور بلاروس به عنوان قلب اروپا تصریح کرد: ماروز به عنوان دانشجوی ممتاز رشته مهندسی انرژی دانشگاه ملی بلاروس و نماینده طلاب اروپایی جامعه المصطفی العالمیه از جایگاهی ویژه برای فعالیت و تبلیغ دین مبین اسلام و مکتب تشیع در کشورهای اروپایی برخوردار است./صراط

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان