به گزارش لنگرنیوز ، محمد نهاوندیان صبح امروز در صبحانه کاری رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه فعالان اقتصادی توجه داشته باشند که رفع تحریم ها قرار نیست ما را پیش ببرد، اظهار کرد: رفع تحریم ها تنها مانع را بر می دارد و مهم ترین عامل پیش برنده کار و ابتکار ما است.

وی با اشاره به اینکه دولت وظیفه خود می داند موانع تولید و صادرات را برطرف کند، تصریح کرد: لایحه خروج از رکود تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و اکنون در شورای نگهبان است.

رئیس دفتر روحانی لایحه مذکور را با هدف رونق اقتصادی عنوان کرد و گفت: تمام مصوبات دولت در این راستاست و امیدواریم با ابلاغ این لایحه که در آن راه های مختلف مبارزه با رکود و تورم در کشور لحاظ شده، شاهد کاهش بیشتر تورم و برگشت ثبات به بازار کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه با تصویب لایحه مذکور اقتصاد ایران برای سرمایه گذاری و صادرات قابل پیش بینی تر می شود، خاطرنشان کرد: این موضوع می تواند به عنوان عامل اصلی کاهش تورم و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال باشد.

نهاوندیان با اظهار امیدواری نسبت به کاهش نرخ سود بانکی در سال جاری، تصریح کرد: با کاهش سود بانکی سرمایه ها بیشتر به طرف تولید و کارآفرینی هدایت می شود.

وی ابتکار و خلاقیت را دو عامل مهم پیشبرد کشور دانست و گفت: باید از فرصت های ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم و بدانیم اگر حرکتی انجام ندهیم ثابت می مانیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور فولاد و مصالح ساختمانی و محصول انباری را نیاز خروج از رکود برای تحریک تقاضا در داخل و خارج عنوان کرد و گفت: تقاضای داخلی با رونق ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: دولت های قبلی سعی کردند با تزریق پول این تحریک را ایجاد کنند اما این مسئله نه تنها تقاضا را بالا نمی برد بلکه موجب تورم و کاهش ارزش پول می شود.

نهاوندیان صادرات و رونق اقتصادی را از امکانات گیلان دانست و یادآور شد:  انتظار می رود فعالان اقتصادی موانع رونق اقتصادی را پیدا کنند تا نسبت به برطرف شدن آنها اقدام شود.

وی تلاش بخش خصوصی در کنار دولت را نقطه قوت خواند و متذکر شد: برای برطرف شدن مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال این تعامل و همکاری باید افزایش یابد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان