من پیشنهادی برای برخورد جدی با ایشان را در صفحۀ شخصی ام در فیسبوک مطرح کردم که بلافاصله با حمایت برخی از هنرمندان حزب الهی، مداحان محترم اهل بیت و نیز برخی از مراجع و روحانیان مذهبی روبرو شد و همین کافی بود تا این خوانندۀ حتاک نیز حساب کار دستش بیاید و همین طور که می بینید، دیگر جرات اقداماتی مشابه را به خود راه نداده و نمی دهد.

 به گزارش لنگرنیوز ، جمعه شب گذشته حامد زمانی خواننده ارزشی در مراسم افتتاحیۀ چهارمین دورۀ «جشنوارۀ مردمی فیلم عمّار» از جدیدترین ترانه خود با نام "گزینه های روی میز" رونمایی کرد.

به گزارش بولتن نیوز، این خواننده ارزشی با ترانه "مرگ بر آمریکا"، "قلاده های طلا" و دیگر آثار مناسبتی در میان علاقه مندان به موسیقی شناخته شده است. به بهانۀ انتشار این ترانۀ جدید و در فرصت کوتاهی که در میان دو اجرای او در افتتاحیۀ جشنواره به وجود آمد به سراغ او رفتیم و از او برای انجام گفت و گویی مفصل قول گرفتیم.


با این حال و با آن که عده ای از علاقمندان و نیز برخی جوانان هنرمند و خواننده های ارزشی کمتر شناخته شدۀ کشورمان دور او را گرفته بودند و از او راهنمایی می خواستند و برای انجام همکاری های هنری صحبت می کردند، او علی رغم خستگی به چند سوال خبرنگار ما پاسخ گفت.

قرار نیست خیلی وقت تان را بگیرم. می دانم که با توجه به این که تا دقایقی دیگر برای اجرا بر روی سن حاضر شوید، باید کمی استراحت و تمرکز کنید اما چندی پیش خبری درخصوص لزوم برخورد جدی با «شاهین نجفی»، خوانندۀ حتاک به ائمۀ معصومین به نقل از شما در بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی منتشر گردید. لطفاً کمی در این خصوص توضیح دهید.

ببینید، پیش از هرچیزی باید بگویم که باورکنید این اصلاً دوست ندارم دربارۀ این موضوع بیش از این صحبت کنم. من پیشنهادی برای برخورد جدی با ایشان را در صفحۀ شخصی ام در فیسبوک مطرح کردم که بلافاصله با حمایت برخی از هنرمندان حزب الهی، مداحان محترم اهل بیت و نیز برخی از مراجع و روحانیان مذهبی روبرو شد و همین کافی بود تا این خوانندۀ حتاک نیز حساب کار دستش بیاید و همین طور که می بینید، دیگر جرات اقداماتی مشابه را به خود راه نداده و نمی دهد. فکر می کنم بهتر است که زیاد بر روی این مسئله پافشاری نکنیم.

حامدجان، شما بی شک بهتر از هرکسی به موضع گیری های افراطی و یک طرفۀ رسانه های منتقد و به خصوص رسانه های بیگانه آشنایید که چگونه اخبار را به نفع منافع خودشان تحریف کرده و از کاه کوه می سازنند. آیا این که شما مبلغی را برای ازبین بردن این خواننده درنظر گرفته اید، صحت دارد؟

ما نمی توانیم بنشینیم و دست روی دست بگذاریم که کسی به مقدسات یک ملّت توهین کند و هیچ کاری نکنیم و هیچ چیزی نگوییم. این آقا در آهنگش به حضرت امام علی نقی(ع) توهین کردند. اگر چیزی نمی گفتیم لابد فردا می خواست راجع به دیگر ائمه و خاندان اهل بیت علیهم السلام نیز ترانه های موهن خوانده و به دیگر مقدسات شیعیان توهین کند.


کمی بیشتر توضیح دهید.

اساساً بعد از هر حرکتی واکنش های گوناگونی صورت می گیرد. بعضی عصبانی می شوند. بعضی بی تفاوت از کنار آن می گذرند. برخی لزوماً اعتراض شان را عملی می کنند و برخی نیز بنابه شخصیت شان، همه چیز را صرفاً به خداوند واگذار می کنند. من به عنوان یک بچه شیعه و در ادامه به عنوان یک هنرمند، وظیفه دارم که دربرابر مسائلی از این دست حساس بوده و درصورت لزوم اظهارنظر کرده و واکنش دهم. همین طور که دیدید این فقط من نیستم که در این خصوص واکنش نشان دادم و به محض ارائۀ پیشنهاد من موجی از حمایت مردم و هنرمندان و اهالی فرهنگ در کشور به راه افتاد. از طرفی من فکر می کنم اگر یک هنرمند یا یک خواننده به خطای خوانندۀ دیگری واکنش نشان ندهد پس چه کسی باید این مسئله را به عهده بگیرد؟!!

اما برخی از رسانه های خارجی با وارونه جلوه دادن موضوع سعی در تخریب شما داشتند.

من فکر می کنم پشت حرکات و کارهای به ظاهر هنری افرادی همچون شاهین نجفی نیّات پلیدی نهفته است. از یک سو همچون غالب هنرمندان پاپ می خواهند با دست گذاشتن بر روی تابوها، خود را مطرح کرده و اصطلاحاً به نوعی بیزینس شان را چرپ تر کنند. شما نگاه کنید به رفتار ظاهراً حرفه ای خواننده ای مثل «جاستین بیبر». یک روز می گوید دیگر قصد ادامۀ فعالیت هنری ندارد و فردا صبح می گوید شوخی کردم. بنابراین فکر می کنم یکی از اهداف انتشار آثاری از این دست مطرح کردن دروغین افرادی است که این مسائل را مطرح می کنند. اما این همۀ داستان نیست. پشت برخی از این حرکات و اقدامات، نیّات پلید سیاسی و شیطانی نهفته است که در آن صورت دیگر نمی شود، ساکت ماند.


ممنونم که بیش از آن چه قرار بود، افتخار دادی. بیش از این وقتت را نمی گیرم. اما تو از «نیات پلید سیاسی» حرف می زنی. آیا به نظر تو به عنوان یک هنرمند، ورود به سیاست و مسائل سیاسی، اساساً در حوزۀ فعالیت تو و هنرمندان دیگر است؟

البته که اتخاذ موضع سیاسی در حوزۀ تصمیمات و کار هنرمند هست. اساساً من سیاست را جدا از زندگی و در نتیجه هنر نمی دانم. وقتی سیاست تا این حد بر روی زندگی ما تاثیرگذار است، چگونه می شود از کنار آن بی تفاوت عبور کرد. من صریحاً اقدامم در این خصوص را اقدامی سیاسی می دانم و اعتقاد دارم اتخاذ چنین موضع سیاسی برای هنرمند واقعی و متعهد، ضروری و درست است.

صحبت پایانی؟!!

همان طور که گفتم من اصلاً علاقه ای به اظهارنظر درخصوص این موضوع ندارم. راستش اصلاً بیش از این وقت هم ندارم که این موضوع را کش بدهم. من با هر خبرنگاری در هر موردی مصاحبه می کنم در نهایت می بینیم مسائل حاشیه ای مثل این به تیتر اصلی بدل شده و این کاملاً با خواست من مغایر است. من حرفم را زده ام و با شجاعت و اعتقاد تمام پای آن هم ایستاده ام. اما فکر می کنم این مسئله مربوط به گذشته است و ما به نتیجه ای که می خواستیم، رسیدیم و ادامه دادن بیش از حد این مسئله اصلاً درست نیست. همین جا اعلام می کنم که این آخرین باریست که من در این خصوص اظهارنظر می کنم.

بسیار از مصاحبت با شما لذت بردم. فکر می کنم هنوز راه درازی پیش روی شماست و امیدارم همیشه با همین قدرت به راه مقدست در هنر ادامه دهی. بسیار ممنون از فرصتی که به ما دادی.

این از لطف شماست. من هم متشکرم.

 


{flv}hamedzamani-jadid(ammar)|||1{/flv}

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان