به گزارش لنگرنیوز به نقل از شبستان ، سهراب مقدسی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود در حاشیه این جشنواره اظهار کرد: فرهنگ استفاده از غذاهای محلی و سنتی باید در جامعه گسترش یابد و آشنایی اهاد مردم با غذای محلی و سالم، ترویج فرهنگ صحیح تغذیه و ایجاد رقابت میان شهروندان از اهداف جشنواره است.

مقدسی در ادامه گفت: این جشنواره در نوع خود بی نظیر بود و جمعی از شهروندان لنگرودی بخصوص بانوان در این جشنواره اوج هنر و مهارت های خود را در پخت غذاهای سنتی به نمایش گذاشتن.



وی هدف از برگزاری این جشنواره را زنده کردن آیین پیشینیان، استفاده از ظروف مسی و سنتی و بهره گیری از مواد اولیه تازه و سالم در طبخ غذاها بیان کرد و افزود: استفاده از غذا های سنتی و محلی نقش مؤثری در ایجاد الگوی مناسب سبک زندگی اسلا می و شیوه زندگی سالم دارد.



رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تصریح کرد: برای ترویج و شناساندن غذاهای سنتی و بومی به شهروندان، برگزاری این نوع جشنواره ها باید تلاش بیشتری شود.



گفتنی است در ادامه این رقابت که بیش از 290 شرکت کننده حضور داشتند، پس از انجام داوری غذاهای این جشنواره، از برگزیدگان با اجرای برنامه های هنری از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود تجلیل بعمل آمد.



[gallery columns="5" ids="23713,23714,23715,23716,23717"]

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان