نادر طالب زاده با اشاره به نحوه تعطیلی جشنواره افق نو گفت: وزارت خارجه اعلام می کند که جشنواره افق نو تعطیل بشود وزیر ارشاد عملی می کند.

به گزارش لنگرنیوز ، نادر طالب زاده در حاشیه نخستین نشست خبری چهارمین دوره جشنواره مردمی عمار، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره تعطیلی جشنواره افق نو و کناره گیری از شکایت از فیلم های ایران هراسانه هالیوود، گفت: ما سه هفته پیش با آقای ایوبی جلسه داشتیم به نظرم نکاتی است که باید برای آقای وزیر و دیگر دوستان روشن شود.

 

وی افزود: در مورد حرکاتی که در دولت قبل صورت گرفت که انعکاس داشته و در آن حق و حقوق ایران مطرح است نیز باید توضیح بدهیم و مسئله را باز کنیم چراکه در انتقال دولت برخی حرکت های احتیاطی صورت گرفت و در نهایت باید این کار با انسجام و تداوم همراه باشد.

 

طالب زاده با اشاره به فیلم «جان هیگی» با عنوان «جروزالم کانتداون» که به حمله هسته ای ایران به آمریکا می پردازد، تصریح کرد: باید این افراد را به دادگاه کشید و چون مردم ایران و اکثر دولتمردان هیچ اطلاعی از این موارد ندارند وظیفه ما در رسانه این است که درباره این تحریف و ماساژ روانی که منجر به تحریم می شود اطلاع بدهیم و آن را به دادگاه کشید و این سنت به دادگاه کشیدن فشارآورندگان بی منطق و شرور را باید شروع کنیم چه اینکه حتی وکلایی در آمریکا از چند سال پیش اعلام آمادگی کردند که کمک کنند اما اینها هم صدایشان شنیده نشده است.

 

وی افزود: البته این به یک وزارتخانه مربوط نمی شود، به قوه قضاییه و وزارت خارجه نیز مربوط می شود و ایران و حاکمیت باید پای کار بیاید و ما باید این توجه را بدهیم.

 

دبیر جشنواره افق نو درباره برخی سخنان ایوبی درباره نحوه توقف این جشنواره، گفت: من اخیرا توضیحاتی در مورد تعطیل شدن افق نو به دوستان سازمان سینمایی داده ام که وزارت خارجه اعلام می کند که جشنواره افق نو تعطیل بشود وزیر ارشاد عملی می کند و وقتی عملی شد چون سه ماه نزدیک به 100 نفر پرسنل در افق نو کار کرده بودند باید جبران می شد لذا آقای شمقدری از من خواستند درخواست بکنم که چون متوقف شده افرادی که زحمت کشیده اند جبران زحمات شان صورت بگیرد و ترتیب زمانی این بوده که اول متوقف شد و بعد برای جبران زحمات نامه نگاری شد.

 

وی افزود: البته براساس صحبت هایی که شده هیچ کدام از این رفتار عمدی نبوده و در کنار آن شکایت از آرگو تنها شکایت از یک فیلم نیست بلکه شکایت از هالیوود و فیلم هایی است که ایران هراسی کرده اند و همین که ایران این مسئله را مطرح می کند ایران برنده است.

 

طالب زاده ادامه داد: این مسئله پرونده اش باید باز شود و دوستان کار را ادامه دهند و الان در مذاکره هستیم که این اتفاق بیفتد و من احساس نمی کنم که ما در مقابل هم هستیم هر دو یک گروه هستیم و بیشتر به دنبال رفع سوتفاهم هستیم.

 

طالب زاده در بخش دیگر از سخنانش در مورد همایش افول امپراتوری، گفت: ما مقالات داریم البته فیلم نداریم و در اتاق های کنفرانس مطالعات خارجی نشست های مختلفی به مدت سه روز خواهد بود و خیلی از اساتید معروف دانشگاهی خواهند آمد.

 

وی با بیان اینکه همان روح افق مو در این همایش خواهد بود، افزود: بحث ما این است که ایالت متحده نقشه دارد می کشد و برای ما طراحی می کنند باید ببینم که امروز که دیگر بحث تغییر رژیم را نمی گویند چرا و در چه وضعیتی هستند که این را نمی گویند و این را از زبان کسانی که درباره سقوط آمریکا کتاب نوشته اند خواهیم شنید و از ایرانی ها کسی نخواهد بود.

 

طالب زاده ادامه داد: این افراد نه تنها در تهران بلکه در دانشگاه های دیگر کشور سخنرانی خواهند کرد و دو سه روز در تهران خواهند بود و 7 روز تلاش می کنیم که این اساتید هم ایران را ببینند و در مقابل ایرانی ها هم این اساتید را بشناسند.

 

وی با بیان اینکه برخی از این مقالات برگزیده و ترجمه می شود، تصریح کرد: کتاب های این افراد که خیلی مهم است و در این چند ساله نوشته شده و برخی کتاب های آنان درباره ایران ترجمه می شود و مهم است که مردم آنها را بشناسند و آنها ایران را بشناسند.

 

طالب زاده با بیان اینکه بانی این همایش دانشگاه تهران است و سردبیری آن را به صورت اشتراکی با مسئولان آنجا خواهیم داشت، گفت: بحث افول امپراتوری ادامه دار خواهد بود اما اینکه این کنفرانس در تهران ادامه دار شود جای تأمل دارد و در صورت موفقیت احتمالاً این کنفرانس ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان