به گزارش لنگرنیوز ، علی اصغر داداش پور  در حاشیه مراسم افتتاح نخستین کارگاه سنتی ابریشم کشی گیلان در این شهرستان، اظهار داشت: در این کارگاه پیله های ابریشم در یک فرآیند به نخ ابریشم متناسب با نیاز بازار تبدیل می شود.



وی با بیان اینکه این کارگاه فرصت اشتغال در گیلان را فراهم می کند، افزود: با راه اندازی این کارگاه ها در جوار خانه ها به ویژه در روستاها علاوه بر تبدیل پیله ابریشم به نخ ابریشم زمینه توسعه گردشگری کشاورزی و آشنایی بیشتر گردشگران با تولید پیله و نخ ابریشم فراهم می شود.



سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت ها برای توسعه صنعت نوغانداری در استان گیلان استفاده کرد، گفت: پرورش کرم ابریشم به عنوان یک شغل مکمل در راستای بهبود وضعیت معیشت کشاورزان و روستائیان و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها می تواند تلقی شود.



داداش پور توسعه صنعت نوغان را با نگاه درآمدی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: نخستین کارگاه سنتی ابریشم کشی گیلان در لنگرود مورد بهره برداری قرار گرفت.



وی با بیان اینکه 40 درصد صنعت نوغانداری استان گیلان به شهرستان های لنگرود، رودسر و املش اختصاص دارد، تصریح کرد: کارگاه ابریشم کشی براساس نیاز استان در سایر شهرستان ها ایجاد می شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان