به گزارش لنگرنیوز ، حجت الاسلام محمدرضا نیکومنش عصر امروز در جمع دهیاران بخش اطاقور شهرستان لنگرود پرداخت به موقع زکات را موجب برطرف شدن بخشی از مشکلات جامعه شد.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج امر زکات در جامعه تصریح کرد: توزیع زکات بین مستمندان باید ملموس باشد و عاملان زکات این امر واجب را ترویج دهند.



مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) لنگرود نوع مصرف زکات را مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: مصرف زکات طبق دین مبین اسلام با اولویت رسیدگی به فقرا و مساکین سفارش شده است.



وی پرداخت علنی زکات را امری ضروری خواند و یادآور شد: پرداخت علنی زکات موجب ترویج و فرهنگ سازی شده و باید مانند نماز در جامعه نهادینه شود.



نیکومنش وظیفه مسئولان در نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات را مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید شرایط برای انجام دادن واجبات مردم فراهم شود.



وی با مهم خواندن نقش دهیاران روستاها، متذکر شد: تشکیل شورای زکات با مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها امری مهم است.



این مسئول با بیان اینکه پرداخت زکات مانند خمس از احکام 10گانه فروع دین است و باید عملی شود، یادآور شد: کسی که زکات می دهد در واقع به مال خود برکت داده و خداوند انسان ها را با دادن زکات امتحان می کند که از مال دنیا دل بکنند.



به گفته وی، اگر کسی حق واجب مالی را ادا نکند دو برابرش را در دنیا از دست می دهد و در آخرت نیز مواخذه می شود.



بخشدار اطاقور لنگرود نیز زکات را موجب تزکیه نفس دانست و اظهار کرد: کامل شدن نماز انسان بستگی به انجام دادن زکات و پاک کردن مال خود دارد و این امر فقر را از بین می برد.



شیرزاد روشن از دهیاران و شوراهای اسلامی بخش اطاقور خواست تا در ترویج فرهنگ پرداخت زکات توسط مردم تلاش و مشارکت کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان