به گزارش لنگرنیوز ، سیدرحیم جلالی فر پیش از ظهر امروز در نشست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره بهار نارنج اظهار کرد: جشنواره بهار نارنج 18 اردیبهشت ماه جاری در بخش کومله لنگرود برگزار می شود.



وی با بیان اینکه این جشنواره برای سومین سال متوالی در لنگرود برگزار می شود، تصریح کرد: معرفی بهار نارنج و شیوه های سنتی تهیه محصولات آن از اهداف برگزاری جشنواره است.



مسئول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه از شکوفه های بهار نارنج محصولاتی مانند مربا، عرق، دم نوش و شربت تهیه می شود، خاطرنشان کرد: بهار نارنج هر ساله از اواسط فروردین تا اردیبهشت شکوفه می دهد.



وی برگزاری جشنواره بهار نارنج را فرصتی برای جذب گردشگران و معرفی آیین و فرهنگ های سنتی و بومی گیلان عنوان کرد.



جلالی فر عرق بهارنارنج را به دلیل داشتن طبع گرم برای اعصاب بسیار مفید دانست و گفت: بهار نارنج دارای خاصیت دارویی است و مربای بهار نارنج نیز مقوی معده و ضدتشنج و همچنین ضدهیجانات دستگاه عصبی است و اضطراب را از بین می برد.



به گزارش فارس، بهار نارنج در فصل بهار شکوفه می دهد و عطر آن در فضا می پیچد و بسیار دل انگیز است و در پاییز و زمستان شکوفه ها تبدیل به میوه نارنج می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان