در ششمین روز ماه محرم ، ۱۳ شهید گمنام در هفت نقطه از استان های تهران، اصفهان، البرز و گلستان تشییع و به خاک سپرده می شود.

به گزارش لنگرنیوز ، مهدی رضایی مسئول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: همزمان با ایام عزاداری سیدالشهدا(علیه السلام)، در ادامه تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدای گلگون کفن تازه تفحص شده، 13 شهید گمنام در هفت نقطه از 4 استان کشور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

 

وی در خصوص جزئیات خاکسپاری شهدای گمنام گفت: با هماهنگی های انجام شده، یکشنبه 19 آبان ماه سال جاری پیکرهای مطهر شهدا در نقاط تعیین شده استان های البرز، اصفهان، تهران و گلستان آرام می گیرند.

 

رضایی با اشاره به برنامه تشییع شهدای گمنام در استان البرز، بیان داشت: پیکرهای مطهر دو شهید گمنام ساعت 14 فردا از میدان شهرداری، با حضور مردم شهید پرور کمال شهر تشییع شده و در بوستان بزرگ شهر به خاک سپرده خواهند شد؛ مراسم شب وداع این شهدای عزیز 19 و 35 ساله که مربوط به عملیات «والفجر 8 » هستند، بعد از نماز مغرب و عشاء، روز شنبه 18 آبان ماه در مصلای شهر کمال شهر برگزار می شود.

 

مسئول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین با بیان اینکه «شهر گوگد» شهرستان گلپایگان و «شهر ایمانشهر» شهرستان فلاورجان استان اصفهان میزبان شهدای گمنام خواهند شد، بیان داشت: هر کدام از این نقاط میزبان 2 شهید بزرگوار گمنام خواهند بود؛ شهدای گمنام شهر گوگد 19 و 23 ساله مربوط به عملیات های «والفجر 8» و تک دشمن در سال 67 و شهدای معظّم شهر ایمانشهر نیز، 18 و 33 ساله در عملیات تک دشمن سال67 هستند.

 

وی ادامه داد: شهرستان قدس استان تهران فردا میزبان شهدای گمنام 20 و 24 ساله می شود؛ این شهدا مربوط به «عملیات والفجر 8» هستند؛ پیکر این شهدا با استقبال مردم و مسئولین شهر، امروز (18 آبان) وارد شهرستان قدس خواهد شد و از میدان قدس به طرف محل سپاه قدیم بدرقه می شوند؛ محل برگزاری مراسم وداع در مصلای این شهر برگزار خواهد شد.

 

رضایی یادآور شد: مراسم تشییع این شهدای تازه از سفر برگشته ساعت 9 صبح فردا (19 آبان) از مقابل محل سپاه قدیم آغاز و با عبور از خیابان طالقانی به طرف میدان مصلی و از آنجا به محل خاکسپاری که پارک حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، انجام می شود سپس شهدای گمنام توسط پدر و مادر شهدا در محل به خاک سپرده خواهند شد.

 

وی بیان داشت: همچنین دو شهید گمنام 19 و 30 ساله محل شهادت فاو طی عملیات «والفجر 8» فردا در دانشگاه علوم پزشکی گرگان استان گلستان به خاک سپرده خواهند شد.

 

به گزارش فارس مسئول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین خاطرنشان کرد: شهرستان گالیکش استان گلستان میزبان 2 شهید بی نشان 17 و 40 ساله از عملیات های «والفجر 8» و تک دشمن در سال 67 می شود و گروه نظامی 45 حضرت جواد الائمه (علیه السلام)، میزبان یک لاله گمنام 20 ساله از عملیات «والفجر 8» است.

 

وی افزود: تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در شهرستان مینودشت به دلیل عدم آمادگی مسئولین و ایجاد بستر لازم در نقطه تعیین شده خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدای گمنام، با تأخیر برگزار و زمان آن متعاقباً اعلام می شود.

 

به گزارش خمول، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با دعوت از عموم مردم شهیدپرور شهرهای یاد شده به ویژه جوانان و دانشجویان عزیز درخواست کرد تا با شرکت گسترده خود در مراسم تشییع شهدا، بار دیگر با آرمان های شهیـدان تجدید پیمان کنند.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان