به گزارش لنگرنیوز ، محمد ابوتریکه 35 ساله که سابقا برای هشت سال برترین بازیکن قاره آفریقا شده بود، به علت اینکه از گروه اخوان المسلمین و شخص محمد مرسی حمایت مادی و امکاناتی کره، چند روز است که بازداشت شده است. در آخرین خبر در ارتباط با او گمان می رود که حکم اعدام در نظر گرفته شود، زیرا در موارد مشابه، چنین حکمی صادر شد.

ابوتریکه که برترین بازیکن تاریخ فوتبال مصر است، از میلیاردرهای مصری به شمار می رود.

از اتهاماتی که به این ورزشکار و بازرگان نسبت داده اند، حمایت های فراوان از گروه های اسلام گرا در جریان انقلاب مصر است.

این ستاره قاره سیاه، شرکت های تجاری و بازرگانی متعددی دارد که همه آن ها فعلا مسدود شده اند. در صورتی که اتهامات ابوتریکه اثبات شوند، اموال او توسط دولت مصادره می شوند.

ابوتریکه که همبازی سابق زین الدین زیدان است، دیروز گفت: هر طوری شده، در کشورم خواهم ماند و از مصر تکان نخواهم خورد. من تا به حال هرگز اظهار نظر سیاسی نداشته ام. تنها کاری که کرده ام آن بود که در جریان انتخابات 1391 از محمد مرسی حمایت لفظی کردم.

مرسی در جولای 2013 پس از اعتراضات گسترده، از سوی ارتش مصر برکنار شد. مقامات قضایی این کشور، در دی ماه 1392، گروه اخوان المسلمین را در فهرست گروههای تروریستی قرار دادند.

پس از این که عبدالفتاح السیسی در مصر به ریاست جمهوری برگزیده شد، حکم اعدام برای صد ها نفر صادر شد. برخی از این محکومان تنها در فهرست حامیان مرسی بوده اند و در عمل، هرگز اقدامی صورت ندادند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان