احمد پناهیان با بیان اینکه حضرت زینب (س) رمز ماندگاری واقعه کربلا است گفت:برای اینکه برای اشاعه فرهنگ کربلا کاری کنیم ابتدا باید تعریف صحیحی از کربلا داشته باشیم، ما همه تعریفی اجمالی از کربلا داریم که باید به تعریف تفصیلی تبدیل شود.

به گزارش لنگرنیوز، احمد پناهیان در همایش سراسری ستایشگران اهل بیت(ع) در سالن بصیرت مجتمع 13 آبان اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در محرم برای اشاعه فرهنگ کربلا کاری کنیم ابتدا باید تعریف صحیحی از کربلا داشته باشیم، ما همه تعریفی اجمالی از کربلا داریم که باید به تعریف تفصیلی تبدیل شود.

 

وی افزود: گاهی برخی نمی دانند فرق بین شهدای کربلا و صفین چیست که اگر ما به تعریف تفصیلی از واقعه کربلا برسیم تفاوت شهدای کربلا و جنگ صفین را خواهیم دانست.

 

پناهیان با بیان اینکه در موضوع مهم عاشورا نمی شود دقت علمی نداشت افزود: یکی از دلایل تفاوت های بین شهدای عاشورا و نبردهای صدر اسلام این است که دیگر نبردها صحنه فداکاری برای امر خدا بود اما در کربلا این فداکاری ها برای ولی خدا بود، آنچه که در کربلا مهم است داوطلب بودن و فدا شدن برای ولی خداست.

 

پناهیان با اشاره به اینکه باید مبحث امامت و ولایت را در مداحی ها و روضه های خود پیاده کنیم گفت: هرچند حضرت زینب(س) به امر مادرش اجازه نداشت برای نجات جان مولایش کاری کند، اما توانست به نوعی دیگر وظیفه خود را ادا کند که این رمز ماندگاری کربلاست.

 

وی با بیان اینکه حضرت رباب(س) مورد توجه خدا قرار داشت چرا که خدا قربانی بزرگی را از او پذیرفته است افزود: اهمیت واقعه عاشورا در این نبود که یک فرد مظلوم واقع شود، بلکه یک امام مورد ظلم قرار گرفته است.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر در کربلا آب نبود پس چرا یاران امام حسین(ع) غسل کردند و لباس های خود را شستند اظهار کرد: این طور نبود که امام حسین(ع) در کربلا آب نداشت بلکه آنها برای به دست آوردن آب با دشمن می جنگیدند.

 

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد:هرفردی که فرمان امیرالمومنین(ع) را در جهت مقابله با دشمن گوش نداد به طور قطع در جبهه مقابل قرار گرفت.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی اکبر داراکلاهی نماینده ستاد سازمان بسیج مستعفین اظهار کرد: امروز رسالت ما دشوار است و تبیین مسائل عاشورا کار هر کسی نیست، ما باید جامعه را با این معارف آشنا کنیم و بدانیم که با گریه و زاری نمی شود برای اسلام کاری کرد.

 

وی افزود: امروز ما از فضای تبلیغی فراوانی بهره مند هستیم که در هیچ زمانی به اندازه امروز ابزار تبلیغی در دست نداشته ایم و مبلغان راحت نبودند.

 

وی گفت: در مبحث مخاطب شناسی مخاطبان را دسته بندی کنیم تا معارف اهل بیت(ع) را به آحاد جامعه انتقال دهیم.

منبع: تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان