در هر کشوری سینما نقطه تمرکز مردم به حساب می آید و مردم هر کشور بیشتر از هر قشر جامعه به بازیگران چشم دوخته اند و معمولا رفتار و نوع پوشش آنها را به گونه ای الگو خود قرار می دهند تا خود را بیشتر شبیه آنها کنند.

در هر کشوری سینما نقطه تمرکز مردم به حساب می آید و مردم هر کشور بیشتر از هر قشر جامعه به بازیگران چشم دوخته اند و معمولا رفتار و نوع پوشش آنها را به گونه ای الگو خود قرار می دهند تا خود را بیشتر شبیه آنها کنند. ولی متاسفانه در کشور ما کنترلی روی این الگوهای اشتباه جامعه نمی شود تا جایی که بازیگران با هرگونه وضعیت ظاهری که صلاح می دانند در مجامع عمومی و انظار حاضر می شوند و خود را به نمایش می گذارند. 

متاسفانه نه وزارت ارشاد نه نیروی انتظامی تعامل خوبی با یکدیگر ندارند تا بتوانند جلوی این رفتارهای غیر فرهنگی را بگیرند تا جایی که گاها دیده می شود بازیگران ما با وضعیت ظاهری به شدت خراب در میان مردم حاضر می شوند بدون اینکه مشکلی برای آنها به وجود بیاید ولی یک شخص عادی با همچین لباسی بلافاصله مورد بازخواست قرار می گیرد با اینکه هیچگاه یک فرد عادی نمی تواند به تاثیر گذاری یک بازیگر معروف سینما و تلویزیون باشد ولی متاسفانه در جامعه ما این تبعیض به وضوح قابل رویت است. سینمای ایران متاسفانه مدت زیادی است تنها به محل نمایش مانکن ها تبدیل شده است و تنها به صرف زیبایی چهره عده ای در کشور ما بازیگر شده اند که تعداد آنها اندک نیست و در بیشتر فیلم های سینمایی دیده می شوند و یکی از دلایلی که سینمای ما جایگاهی در جهان ندارد این است که بجای کشف استعداد ها کارگردانان به دنبال کشف چهره های زیبا و عشوه گرانی هستند تا بتوانند فیلم های خود را هرچند با وجود کیفیت ضعیف و داستان کلیشه ای به فروش بالایی برسانند که متاسفانه این شیوه ساخت فیلم حتی به برخی سینماگران ارزشی نیز منتقل شده است .







این بازیگران و هنرمندانی که به نوعی نماینده کشور ما نیز به حساب می آیند نه تنها در کشور خودمان بلکه در کشورهای دیگر نیز وضعیتی بدتر از کشور خودمان دارند که هیچگاه از سوی مسئولین مربوطه مورد بررسی قرار نگرفته است. در بیشتر مواقع که هنرمندان برای جشنواره های مختلف و مراسم های گوناگون به خارج از کشور سفر می کنند در آنجا نیز با لباس های زننده ای ظاهر می شوند که گاها با مخالفت و حمله برخی رسانه ها محکوم می شوند ولی بعد از مدتی اوضاع آرام می شود و اوضاع به حالت اول باز می گردد و باز هم همان جریان های سابق پیش می آید.

اینکه چرا مسئولین مربوطه با چنین رفتارهایی برخورد لازم را ندارند همیشه جای سوال بوده است و هیچگاه به این سوال از طرف مسئولین پاسخی داده نشد است ولی امید واریم در زمان مسئولیت آقای جنتی در راس وزارت ارشاد و دولت تدبیر و امید دیگر شاهد این رفتار ها و پوشش ها نباشیم و از این دولت می خواهیم شدیدترین برخورد را با اینگونه هنجارشکنان داشته باشند. در همین راستا عکس هایی از بازیگرانی که با وضعیت ظاهری نادرست به خارج از کشور سفر کرده و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران خود را با وضعیتی بد به نمایش در آورده اند مشاهده می کنیم.



























 
منبع : عصرامروز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان