به گزارش لنگرنیوز، پرونده بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان، پس از 7 روز پیکار 875 تکواندوکار از 144 کشور دقایقی پیش در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابینسک روسیه بسته شد و تیم ملی تکواندوی کشورمان در بخش مردان با 3 مدال طلا و یک برنز و با 65 امتیاز برای دومین بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

روسیه با 2 مدال نقره و 3 برنز و 41 امتیاز نایب قهرمان شد و ازبکستان با یک طلا و دو نقره و با 43 امتیاز بر جایگاه سوم ایستاد. کره جنوبی و اسپانیا به ترتیب با 42 و 34 امتیاز نیز چهارم و پنجم شدند. این دومین بار در طول تاریخ 42 ساله تکواندوی جهان است که ایران توانسته در بخش مردان بر سکوی قهرمانی بایستد، پیش از این کره ای ها 20 بار کاپ قهرمانی را بالای سر بردند و ایران یکبار در سال 2011 در مهد تکواندوی جهان، عنوان قهرمانی را بدست آورده بود. تیم ملی تکواندوی مردان با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی بر روی شیاپ چانگ رفتند. کاظمی، عاشورزاده، یعقوبی، نصرآزادانی، حجی زواره، خدابخشی، عمیدی و مردانی هوگوپوشان تیم ملی مردان ایران در این رقابت ها بودند. اما در بخش بانوان کیمیا علیزاده با کسب مدال برنز این رقابت ها، اولین مدال تاریخ تکواندوی بانوان ایران را در مسابقات جهانی دشت کرد و تاریخ ساز شد.

ترکیب تیم ایران در این رقابت ها را علیزاده، ایزدی، روحانی، اخلاقی و خدابنده را تشکیل می دادند. هدایت تیم ملی تکواندوی زنان کشورمان برعهده مینو مداح (سرمربی) و آزاده یاسایی (مربی) بود. مهمترین اتفاقی که در بیست و دومین دوره از مسابقات جهانی رخ داد این بود که چشم بادامی ها برای اولین بار در رسیدن به سکوی قهرمانی حسرت به دل ماندند. کره ای ها که مهد تکواندوی دنیا هستند این بار از پایین سکو ها نظاره گر برپایی جشن قهرمانی بودند. در این بخش نیز کره جنوبی قهرمان شد، چین تایپه بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و ترکیه در جایگاه سوم قرار گرفت. سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، غلامحسن ذوالقدری رئیس سازمان تیم های ملی و زهرا سروی نایب رییس بانوان در این دوره از رقابت ها در کنار تیم حضور داشتند. بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان از 22اردیبهشت ماه در 8 وزن آغاز و امروز به پایان رسید. به نفرات اول این رقابت ها، 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

تیم ملی تکواندوی کشورمان سال2011 موفق شد با به دست آوردن بیشترین امتیاز، سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی جهان عنوان قهرمانی را به دست آورد. سه مدال طلا را یوسف کرمی (87ـ کیلوگرم)، فرزاد عبدالهی( 80 - کیلوگرم) و علیرضا نصرآزادانی ( 74- کیلوگرم)، یک مدال نقره محمدباقری معتمد (68 -کیلوگرم) و دو مدال برنز باقری (54- کیلوگرم) و کوروش رجلی (+87 کیلوگرم) کسب کردند. در آن مقطع مسئولان برگزاری رقابت های جهانی تکواندو که در کره جنوبی برگزار شد، رضا مهماندوست، سرمربی تیم ملی ایران را به عنوان بهترین مربی معرفی کردند. * مدال آوران این دوره از مسابقات به شرح زیر است: * مردان وزن 54- کیلوگرم: 1- "تاهیون کیم" از کره جنوبی 2- "استانیسلاو دنیسوف" از روسیه 3- "رومنارونگ" از تایلند و "وانیلتون تکسیرا" از برزیل وزن 58- کیلوگرم: 1- فرزان عاشورزاده از ایران 2- "سی محمد کتبی" از بلژیک 3- "روسلان پاسیف" از روسیه و "شاو ژائو" از چین وزن 63- کیلوگرم: 1- "جواد اچاب" از بلژیک 2-"جول گونزالز بونیلا" از اسپانیا 3- ابوالفضل یعقوبی از ایران و "سائول گوتیرز" از مکزیک وزن 68- کیلوگرم: 1- "سروت تازگل" از ترکیه 2- "الکسی دنیسنکو" از روسیه 3- "دونگ یانگ شین" از کره جنوبی و "جوز انتونیو روسیو" از اسپانیا وزن 74- کیلوگرم: 1- مسعود حجی زواره از ایران 2- "نیکیتا رافالوویچ" از ازبکستان 3- "البرت گائون" از روسیه و "اسماعیل کولی بالی" از مالی وزن 80- کیلوگرم: 1- مهدی خدابخشی از ایران 2- "دامون سانسوم" از انگلیس 3- "ارون کوک" از مولداری و "طاهیر گولیک" وزن 87- کیلوگرم: 1- "رادیک ایساییو" از آذربایجان 2- "جسور بایکازوف" از ازبکستان 3- "رافائل کاستلو" از کوبا و "والدیسلاو لارین" از روسیه وزن 87+ کیلوگرم: 1- "دیمیتری شوکین" از ازبکستان 2- "فرمین زوکو" از ساحل عاج 3- "روبلیس دسپاگنه" از کوبا و "انتونی اوبامه" از گابن

بانوان: وزن 46- کیلوگرم: 1- "یانپاک وونگیا" از تایلند 2- "ایرینا رومولدانووا" از اوکراین 3- "ایرین تانگ نیگ" از برزیل و "وان تینگ لی" از چین تایپه وزن 49- کیلوگرم: 1- "مین ها" از کره جنوبی 2- "چینگ یووی" از چین 3- "سوتلانا ایگومنوا" از روسیه و "تیجانا باگدانوویک" از صربستان وزن 53- کیلوگرم: 1- "بایوئل لیم" از کره جنوبی 2- "یون ونگ هوآم" از چین تایپه 3- "اندریا اسپروگیراکا" از آلمان و "انا زانینویک" از کرواسی وزن 57- کیلوگرم: 1- "مایو هامادا" از ژاپن 2- "اوا کالوو گومز" از اسپانیا 3- کیمیا علیزاده از ایران و "ادینا کوتسیس" از هنگ کنگ وزن 62- کیلوگرم: 1- "ایرم یامان" از ترکیه 2- "ماریا کالوگوفر" از اسپانیا 3- "ویونیا بلانوسکایکا" از بلاروس و "ریچل باس" از انگلیس وزن 67- کیلوگرم: 1- "چیا چیا چوانگ" از چین تایپه 2- "نور تاتار" از ترکیه 3- "ایجه فرسون" از امریکا و "کاترین" دومر از کلمبیا وزن 73- کیلوگرم: 1- "هایره او" از کره جنوبی 2- "شایین ژنگ" از چین 3- "جکی گالوی" از امریکا و "ایوا رادوس" از کرواسی وزن 73+ کیلوگرم: 1- "بایانسا والکدین" از انگلیس 2- "گالادیس اپانگو" از فرانسه 3- "نافیا" از ترکیه و "اولگا ایوانوا" از روسیه  
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان