به گزارش لنگرنیوز، انوش برزیگر پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نهمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین المللی انگل شناسی با حضور جمعی از اساتید کشوری، استانی و دانشگاهی در دانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان در لنگرود، به اجرای طرح نظام سلامت اشاره کرد و گفت: نظام سلامت یک طرح انقلابی است.

وی با بیان اینکه هیچ طرحی قابلیت اجرای صددرصدی ندارد، افزود: افراد تنگ بین و باریک بین مسائل کوچک را نیز بزرگ جلوه می دهند؛ احساسی که بنده نسبت به طرح نظام سلامت دارم بسیاری از افراد آن را احساس نکرده اند.



این مسئول ادامه داد: زمانی که مسئول و پزشک قلب بیمارستان دکتر حشمت رشت بودم افراد دارای بیماری نارسایی قلب مراجعه می کردند که باید تمام زندگی خود را می فروختند تا هزینه ها را پرداخت کنند و گریه و زاری های زیادی از بیماران قلبی دیده ام که به خاطر نداشتن پول و منابع مالی بوده است.



وی با موثر خواندن طرح نظام سلامت تصریح کرد: با تلاش دولت تدبیر و امید و اجرای طرح نظام سلامت مردمان روستایی با سه درصد و در شهرها با 6 درصد پرداختی ویزیت می شوند.



برزیگر با بیان اینکه بیماران بیمارستان حشمت رشت در گذشته رضایت نداشتند، یادآور شد: اکنون بیماران رضایت خوبی در درمان و فرانشیز بیمارستان دارند.



وی از رضایت مندی 97 درصد مردم گیلان از اجرای طرح نظام سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال بیمارستان 17 شهریور توسط وزیر بهداشت در رشت افتتاح شد و این بیمارستان به اندازه ای زیبا و مجهز ساخته شده است که می توان آن را هتل پنج ستاره نامید.



دبیر نهمین کنگره سراسری و دومین کنگره بین المللی انگل شناسی نیز در مراسم مذکور گفت: در این همایش که برای نخستین بار در گیلان برگزار می شود 13 نفر از اساتید خارجی آمریکایی و اروپایی هستند.



محمدباقر رکنی با بیان اینکه کنگره مذکور از نظر تعداد مهمانان خارجی پربار است، تصریح کرد: از برگزاری این همایش در استان سرسبز گیلان خرسندیم.



وی مکان بعدی برگزاری همایش بین المللی انگل شناسی را شیراز عنوان کرد و یادآور شد: آشنایی اعضای هیئت علمی با تازه ترین موارد انگل شناسی از جمله اهداف این همایش است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان