به گزارش لنگرنیوز، حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه سه شنبه در اولین همایش تجلیل از خادمان نیمه شعبان که در سالن همایش پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به ضرورت وجود رهبر الهی در جامعه پرداخت و اظهار کرد: امام زمان(عج) عصاره هستی است.

وی با بیان اینکه خداوند وعده داده است، اسلام تمام جهان را فراخواهد گرفت، گفت: برخی از وعده های الهی تنها با ظهور امام زمان(عج) تحقق خواهد یافت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه انسان باید حرکت رو به جلو داشته باشد و از انجام کارهای یکنواخت خود داری کند، افزود: باید در کنار جشن های نیمه شعبان علاوه بر چراغانی که هر ساله انجام می شود، فعالیت ها و اقدامات جدیدی انجام شود.

پرهیز از از تعصبات قومی، مذهبی

وی تصریح کرد: در انجام این گونه مراسم از تعصبات قومی، مذهبی، محله ای، سیاسی و حتی تعصب نسبت به مکان خاص پرهیز کنید و در هر مکانی که تأثیر بیشتری می تواند داشته باشد مراسم را برگزار کنید.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه در چنین مراسمی به اثر و نتیجه کار باید اندیشید، گفت: در هر مکانی که تأثیر بیشتری بر افراد دارد اقدام کنید و از ورود نیرو های جدید و جوانان برای برپایی اینگونه مراسم ممانعت نکنید.

وی ادامه داد: در برپایی جشن ها و عزاداری ها باید رضای خداوند نیز مد نظر قرار بگیرد و از هرگونه تعصب و ریا دوری کرد.

این مفسر قرآن افزود: غفلت از یاد خدا بزرگ ترین مشکل مردم جهان است و همین موجب می شود تا از علم خود در جهت ساخت موشک و هواپیما برای حمله به مردم بی گناه استفاده کنند.

ضرورت انجام فعالیت های فرهنگی

وی با بیان اینکه باید فعالیت های فرهنگی در مراسمی چون میلاد ولی عصر(عج) رواج یابد، عنوان کرد: رؤسای هیئت ها باید به این نکته توجه  داشته باشند و آن را در برنامه های خود قرار دهند.

حجت الاسلام قرائتی گفت: در عزاداری ها، جشن ها و مراسم دیگری که برگزار می کنید، نباید قرآن و عترت را از هم جدا کنید  و در کنار این گونه مراسم جلسات تفسیر قرآن و نهج البلاغه را نیز برگزار کنید.

وی افزود: در هیئت هایی که تشکیل می دهید تنها انجام عزاداری برای اهل بیت(ع) و یا گرفتن جشن در میلاد آن بزرگواران کافی نیست و خوب است در این هیئت ها به دیگر مسائل اعتقادی و اجتماعی جوانان چون امر ازدواج آنان توجه شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به سابقه ای که قم در انقلاب دارد اشاره کرد و اظهار داشت: قم باید در برپایی این گونه مراسم با دیگر شهرهای کشور تفاوت داشته و الگویی برای آنان شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان