به گزارش لنگرنیوز، حکمت الله هاشمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مرحله استانی المپیاد ورزشی امدادگران جمعیت هلال احمر قزوین از چهارشنبه ششم خردادماه به مدت دو روز در حال برگزاری است.

وی افزود: مرحله شهرستانی این مسابقات برای برادران اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و برگزیدگان مرحله شهرستانی هم اکنون در مدرسه امداد و نجات چاف در لنگرود با یکدیگر رقابت می کنند.



معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: در مرحله شهرستانی المپیاد ورزشی امدادگران هلال احمر در مجموع 65 نفر از امدادگران شهرستان های استان برگزیده شدند و به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد نیز در نهایت 40 نفر برای شرکت در رقابت های کشوری انتخاب می شوند.



هاشمی عنوان کرد: برنامه ریزی برای برگزاری مرحله شهرستانی رقابت های خواهران نیز در حال انجام است و به دنبال آن، مسابقات استانی نیز پیش از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.



معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: با توجه به استقبال زیاد خواهران امدادگر از این مسابقات، پیش بینی می شود حدود 100 نفر در آن شرکت کنند.



وی اضافه کرد: مدرسه امداد و نجات چاف از تمام امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری مسابقات و بهره مند بوده و نخستین اردوگاه امداد و نجات کشور است.



معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: المپیاد ورزشی امدادگران جمعیت هلال احمر همه ساله در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود و امدادگران جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز تاکنون هر سال موفق به کسب رتبه کشوری شده اند.



هاشمی ادامه داد: امداد و نجات در آوار، حوادث جاده ای، سیلاب و کوهستان رشته هایی هستند که امدادگران استان قزوین در این مرحله از مسابقات با یکدیگر به رقابت می پردازند.



معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهداف برگزاری المپیاد ورزشی امدادگران بیان کرد: هدف از برگزاری مسابقات یاد شده حفظ آمادگی نیروهای نجاتگر در حوادث و سوانح، استفاده از تجهیزات روز و نیز ارتقای سطح آمادگی امدادگران به منظور مقابله با حوادث است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان