لنگرنیوز : وزیر بهداشت برای انجام چند عمل جراحی و بازدید از مؤسسه خیریه نورآوران سلامت که خود مؤسس آن است، به شهرستان فریدونشهر سفر کرد که با حاشیه های جالبی همراه بود. سید حسن قاضی زاده هاشمی صبح دیروز به همراه هیئت همراه خود و مسئولان بهداشت و درمان استان اصفهان وارد فریدونشهر شد و سپس به محل استقرار گروه خیریه پزشکی نورآوران سلامت در روستای اسلام آباد رفت که در آنجا مورد استقبال نماینده مردم منطقه، فرماندار، مسئولین شهرستان و مردم قرار گرفت.
186912_948
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از صرف صبحانه به سمت محل استقرار گروه پزشکی رفت که در راه توسط چند نوجوان که لباس محلی پوشیده بودند مورد استقبال و خوش آمدگویی قرار گرفت. نکته جالب توجه این بود که طبق رسم مردم بختیاری این روستا، گوسفندی برای قربانی جلوی پای وزیر آماده شده بود که وزیر با عذر خواهی و روی خوش، از آن­ها که بسیار اصرار داشتند، خواست این کار را انجام ندهند.
186911_492
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ورود به محل استقرار گروه پزشکی و امکانات این مؤسسه مورد استقبال بیمارانی قرار گرفت که طی دو ماه گذشته مورد درمان رایگان قرار گرفته بودند.
186913_282
وزیر با معاینه چندین نفر از بیماران که از قبل آزمایش­ و مداواهای اولیه انجام داده بودند، کار خود را شروع کرد، مداوای چشم بیماران به خصوص پیرمردان و پیرزنان با جدیت انجام گرفت و در این میان امام جمعه شهرستان فریدونشهر نیز که ناراحتی چشم داشت، مورد معاینه قرار گرفت.
186914_543 186915_706
وزیر بهداشت بعد از مشورت با تیم پزشکی مستقر در محل، به سمت اطاق عمل سیار این گروه رفت و عمل جراحی­­ های خود را شروع کرد.
186918_815
خوشحالی مردان و زنانی که محرومیت بر چهره آن­ها نقش بسته بود و از دستان و چشمان خسته آن­ ها به جز سپاس و حسرت چیزی دیده نمی شد، به نظر تنها انگیزه وزیر و تیم همراه خود برای انجام این کار خیر بود.
186916_226
وزیر بعد از انجام موفق اعمال جراحی چشم روی بیماران، شهرستان را ترک کرد.
186917_152
دعای خیر پیرزنی که با قول وزیر برای مداوای چشمش، خوشحال بود و  می گفت: ممنون خدا و شما هستم، فکر نمی کردم دیگر چشمم خوب شود، شاید بدرقه ای خوب برای سفر وزیر به یکی از محروم ترین نقاط استان اصفهان بود. گفتنی است؛ گروه پزشکی خیریه نورآوران سلامت که زیر نظر وزیر فعالیت می کند، طی دو ماه اخیر بسیاری از مشکلات محرومان منطقه در بخش دندان و چشم را برطرف کرد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان