به گزارش لنگرنیوز به نقل از سبلانه،سردار محمدرضا نقدی عصر روز دوشنبه در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال استان اردبیل، هدف از سفر خود به استان اردبیل را بازدید از صنایع استان و موضوعات فرهنگی بیان کرد وگفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هرکس در عرصه تولید کار کند، در حال جهاد است.

وی افزود: امروز صنعتگران و تولیدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند از این رو باید برای افزایش بهره وری تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه متاسفانه تعداد زیادی از صنایع تعطیل، راکد و مشکل دار هستند، تصریح کرد: گیر و گرفتاری و مشکلات صنایع، تحریم نیست؛ وقتی با صنعتگران که در حال جهاد اقتصادی اند، در مورد مشکلاتشان  گفت وگو می کنیم، می بینیم که مشکلات و گرفتاری های مختلف در برخی واحدهای تولیدی ناشی از تحریم نبوده بلکه ریشه آن در مدیریت ها است؛ از این رو باید با همکاری و همدلی زیر بال تولید و صنعت را بگیریم.

وی افزود: بررسی برخی صنایع مشکل دار که با ظرفیت بسیار پایین کار می کنند وتراز مالی شان مثبت نیست، موید این مطلب است که اغلب مشکلات ناشی از ناهماهنگی ها و ضعف مدیریتی و برنامه های ناصحیح است.

  بانک ها و واردات مواداولیه عمده مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی

نقدی با اشاره به مشکلات ناشی از قطعی گاز یک واحد تولیدی و فاسد شدن بیست تن شیر به خاطر این مشکل، یادآور شد: در صنعتی که اگر گازش قطع شود، خسارت زیادی به بار می آورد ، مدیران باید بصورت اصولی مدیریت کنند و طلب کاری از دولت و بدهی هزینه گاز به دولت، باید با مدیریت اصولی تهاتر شود.

وی مشکلات مراکز تولیدی و صنعتی را عمدتاً با بانک ها، سودهای بانکی، بازار، واردات مواد اولیه و مالیات عنوان کرد. گفت: درصدد هستیم تا با میانجیگری میان دستگاه های مختلف مشکلات واحدهای تولیدی راکد حل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تاکید کرد:امروز  صنعتگران و تولیدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند از این رو  باید برای افزایش بهره وری تلاش کنند.

اردبیل 60 واحد تولیدی و صنعتی راکد دارد

نقدی با ابراز تاسف از وضعیت صنعت نساجی اردبیل که حدود 400 میلیارد تومان سرمایه روی زمین مانده است، گفت: متاسفانه ناهماهنگی میان بانک ها، مدیران صنعت و بخش خصوصی و دستگاه قضایی باعث شده تا  هزار و 100 فرصت شغلی برای محصولی که بازار دارد، از دست برود.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل چندین هزار فرصت شغلی ایجاد شده است اما برای فعال کردن ظرفیت ها و ایجاد اشتغال مشکلات مدیریتی وجود دارد به طوری در حال حاضر  که در شهرک صنعتی اردبیل  60 واحد صنعتی و تولیدی راکد است.

این مسئول گفت: باید همه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی تلاش کنند و راهکارهای اساسی بدهند، چرا که چرخیدن چرخ های صنعت و تولید در کشور زمینه ساز رشد اقتصادی می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان