به گزارش لنگرنیوز ، امیر سرتیپ امیر حاتمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسازی تجهیزات در نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: نوسازی تجهیزات مذکور طبق برنامه منظم و مدون در حال انجام است.

وی از ساخت ناوشکن های جدید کلاس موج در سال های 94، 95 و 96 خبر داد و افزود: بومی سازی تجهیزات نیروی دریایی عمیق تر شده و از تجهیزات و فناوری های جدیدتر استفاده می شود.

حاتمی با بیان اینکه تحریم ها برای ملت ایران نعمت خفیه بود، تصریح کرد: با همت جوانان تحریم ها تبدیل به فرصت شده و تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح از جمله تجهیزات دریایی را مناسب با نیاز رزم بومی و دفاعی کشور تحویل می دهیم.

جانشین وزیر دفاع به تامین تجهیزات دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم ها اشاره کرد و افزود: تحریم ها، تهدیدها و محدودیت ها نمی تواند مانع تامین نیاز نیروهای مسلح ایران شود و این نیروها تجهیزات خود را از صنایع کشور به ویژه صنایع دفاعی تحویل می گیرند.

*دماوند ناوشکن عملیاتی

وی در ادامه با اشاره به ساخت ناوشکن دماوند، بیان کرد: دانشجویان افسری نیروی دریایی ارتش در دانشگاه امام خمینی (ره) در نوشهر آموزش می بینند و نیازمند آموزش عملی روی ناوها و ناوشکن ها هستند و با الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند به نیروی دریایی ارتش، آموزش نیروها در شمال کشور امکان پذیر شده است.

حاتمی به ارتقای آموزشی کارکنان افسری نیروی دریایی ارتش با استفاده از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند اشاره کرد و یادآور شد: ناوشکن دماوند نسل دوم ناوشکن جماران است ضمن اینکه تمام ویژگی این نسل از ناوشکن ها را دارد.

جانشین وزیر دفاع، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند را کامل خواند و اظهار کرد: ناوشکن دماوند عملیاتی است و زیرساخت سامانه های الکترونیکی، جنگالی، راداری، سلاح و ... این ناوشکن بومی سازی شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان