به گزارش لنگرنیوز، سیدرضا جوادپور در حاشیه مراسم وداع با پیکر آیت الله محمدعلی امینیان نماینده فقید مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه ویژگی های اخلاقی و رفتاری وی را درس بزرگی برای همگان دانست.

وی با تأثر از درگذشت آیت الله امینیان تصریح کرد: کمک های زیادی توسط آیت الله امینیان در دوران دفاع مقدس به رزمندگان می شد و با حضورش در جبهه ها موجب تقویت روحیه آنها می شد و فرزند طلبه اش نیز نقش موثری در این زمینه داشت و با شجاعت به شهادت رسید.



فرماندار لنگرود با بیان اینکه آیت الله امینیان در تمام طول عمر بابرکتش پیرو افکار و اندیشه های امام (ره) و مقام معظم رهبری بود، تصریح کرد: آیت الله امینیان تابع محض ولایت فقیه بود.



وی یکی از خصوصیت های اخلاقی آیت الله امینیان را پرهیز از بدگویی افراد عنوان کرد و گفت: وی هرگز به کسی اجازه نمی داد در حضورش به مخالفانش توهین کند.



جوادپور خدمات آیت الله امینیان را بسیار ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: ساخت مسجد، خانه، حوزه علمیه، کتابخانه، درمانگاه، ساختمان اسکان امام جمعه و... از جمله خدمات خیرخواهانه آیت الله امینیان بود که از وی به یادگار باقی مانده است.



به گزارش فارس، آیت الله امینیان در سال 1305 شمسى در روستاى فتیده از توابع لنگرود در خانواده اى متدین و مذهبى به دنیا آمد و در اوایل سال 1323 شمسى براى تحصیل علوم دینى به شهر مقدس قم رفت و در درس حضرت امام خمینى (ره) حاضر و از مکتب انقلابى و اخلاقى ایشان بهره مند می شد.



آیت الله امینیان با توجه به عشق و ارادتى که به  امام خمینی (ره) داشت، در طول مبارزات ضد رژیم شاه از سال 1341 شمسى به ویژه پس از رحلت حضرت آیت الله العظمى بروجردى از دور و نزدیک انقلاب را دنبال می کرد و پس از اوج گیرى مبارزات مردمى در سال هاى 1356 و 57 در به صحنه آوردن مردم روستاى فتیده و گرم کردن تظاهرات مردمى در لنگرود فعالیت زیادى داشت.



آیت الله امینیان در زمان زنده بودن تمام اموال و دارایی های خود را وقف امام زمان (عج) کرد و با راه اندازی حوزه علمیه، کتابخانه، مسجد، درمانگاه و... نام خیری از خود به یادگار گذاشت و از مال دنیا هیچ چیز برای خود نگذاشت و همه را صرف امور خیریه کرد.



این عالم جلیل القدر روز گذشته در سن 89 سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی درگذشت و عصر امروز مراسم خاک سپاری پیکر آیت الله امینیان در صحن حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف برادر گرامی امام رضا (ع) انجام می شود.



یک روز در گیلان و سه روز در آستانه اشرفیه عزای عمومی اعلام شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان