به گزارش لنگرنیوز ، آیت الله زین العابدین قربانی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ، علما و روحانیون گیلان به مناسبت ماه مبارک رمضان با تسلیت آیت الله محمدعلی امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان معنویت در جامعه به اوج می رسد.

وی عمل کردن به برنامه الهی را سبب ارتقای بشر از عالم حیوانی به دنیای انسانی عنوان کرد و افزود: تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان باید از جمله برنامه ها باشد.

قربانی با بیان اینکه مردم با تلاوت قرآن به تقوای الهی می رسند، تصریح کرد: مسلمانان و روحانیون باید نور قرآن را در مساجد، دانشگاه ها، مراکز تعلیم و تربیت و منبرها در جامعه ترویج کنند تا اجتماع حالت روحانی پیدا کند.

امام جمعه رشت گسترش جامعه قرآنی را رسالت علما دانست و خاطرنشان کرد: 1400 سال از صدر اسلام گذشته و مسلمانان همچنان در دفاع از حریم دین ایستادگی می کنند.

وی دفاع مسلمانان از اسلام را به دلیل تعلیم علمای ربانی در دنیای بشری و جوامع عنوان کرد و گفت: روحانیون احکام دین را برای مردم تبیین کردند.

قربانی با اشاره به وجود مجتهدان بزرگ در شهرستان های مختلف گیلان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: پس از رحلت آیت الله امینیان انتخاب جایگزین برای ریاست حوزه علمیه آستانه اشرفیه که در تراز ایشان باشد از موضوع های مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به گسترش اسلام ناب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: کسب رتبه برتر استان در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در کشور به دلیل تعلیم علمای بزرگ در گیلان است.

وی احداث حوزه های علمیه برای گسترش تعالیم اسلامی را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: حوزه بزرگ امیرالمؤمنین علی (ع) در راستای هدف مذکور ایجاد شده است.

قربانی به نامگذاری «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» از طرف مقام معظم رهبری در سال 93 اشاره کرد و افزود: دولت در برابر استکبار جهانی ایستاده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مذاکره کنندگان هسته ای ایران فرماندهان جنگ در حوزه سیاسی هستند، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی نباید تضعیف شود.

وی به تجمع برخی از جریان ها در راستای مذاکرات هسته ای در گیلان اشاره کرد و گفت: تجمع ها در راستای تضعیف دولت جایز نیست اما اگر می خواهید فرمایش مقام معظم رهبری در مورد نیت آمریکا و طرف های مذاکره کننده مقابل ایران را بیان کنید، مانعی ندارد.

قربانی با تاکید بر ایجاد وحدت و همدلی در جامعه، بیان کرد: نباید اجازه دهیم دشمن از اختلاف ها سوء استفاده کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان