این طرح هنوز به شکل ملی تصویب نشده است و دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده این معاونت در تلاش است تا امسال با پیگیری این موضوع، اول ذی الحجه را «روز بدون طلاق» اعلام کرده و هیچ دفترخانه ای در آن روز طلاقی را ثبت نکند.

به گزارش لنگرنیوز ، اول ذی الحجه، چند سالی است که در تقویم ها به نام روز ازدواج ثبت شده است. اما گویا این روز قرار است نام دیگری هم بگیرد؛ روز بدون طلاق. به این ترتیب فردا، که مصادف با اول ذی الحجه اس، هیچ طلاقی ثبت نمی شود.

مدیر کل فرهنگی و تربیتی وزارت جوانان در نشست خبری اش درباره هفته ازدواج ، این خبر را اعلام کرد و گفت:«این طرح هنوز به شکل ملی تصویب نشده است و دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده این معاونت در تلاش است تا امسال با پیگیری این موضوع، اول ذی الحجه را «روز بدون طلاق» اعلام کرده و هیچ دفترخانه ای در آن روز طلاقی را ثبت نکند. » در واقع در این روز فقط می توانید ازدواج کنید!

 

به گفته سید باقر پیشنمازی، پیشنهاد نام گذاری این روز به عنوان روز بدون طلاق، سال گذشته به وزارت دادگستری ارائه شد و وزیر دادگستری هم در  نامه ای به رییس قوه قضائیه این پیشنهاد را اعلام کرد و گویا اطلاعیه آن به دفاتر ثبت اسناد هم ابلاغ شده تا فردا هیچ طلاقی را ثبت نکنند.

 

با وجود تلاش ها و برنامه های مختلف برای بالا بردن آمار ازدواج و کاهش میزان طلاق در کشور، آمار این دو رویداد چندان رضایت بخش نیست. براساس آمارهای سازمان ثبت اسناد کشور سال ۹۱ ،پایین ترین آمار مربوط به ازدواج ثبت شده است. رقمی معادل 791 هزار و ۶۵۶ که نسبت به سال 90، کاهش چشمگیری داشته و از سوی دیگر طلاق رشد زیادی داشته است.

 

طبق همین آمار در سال 91  به ازای هر 5.2 ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده بود . آماری که به نظر کارشناسان اجتماعی، نگران کننده است.

 

شاید فردا، روز بدون طلاق، این آمار را کمی کاهش دهد./598

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان