علیرضا افتخاری قطعه تازه اش با نام «گل نسرین» را به نسرین ستوده که به جرم اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و محاکمه شده بود، تقدیم کرده است.

به گزارش لنگرنیوز ، در حالی که در روزهای گذشته تعدادی از زندانیان سیاسی و محکوم در فتنه سال ۸۸  با عفو رهبری از زندان آزاد شدند. علیرضا افتخاری دراقدامی تامل برانگیز ،قطعه تازه اش با نام «گل نسرین» را به نسرین ستوده ،یکی از زندانی های سیاسی آزاد شده و محکوم فتنه ۸۸ که به جرم اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و محاکمه شده بود، تقدیم کرده است.

 

«گل نسرین» را فضل الله توکل آهنگسازی کرده است و شعر آن را حسین منزوی سروده است. او خودش در این باره به «روزنامه بهار» می گوید: «من نمی خواهم در این باره حرفی بزنم، شاید خودنمایی به نظر بیاید؛ اما به هرحال انگیزه ای که من از اجرای این قطعه داشته ام در خود آن مستتر است. فکر کردم که خواندن این قطعه می تواند به روحیه ایشان کمک بسیاری کند. از آن طرف بر این اعتقادم که هنرمندان باید در مسائل اجتماعی شرکت کرده و واکنش مناسبی داشته باشند؛ اما بهتر است که این واکنش از روی عطوفت و مودت و مهربانی باشد.» او می گوید که دلش نمی خواهد چندان درباره این قطعه صحبت کند، چون این کار را از عمق وجودش برای زنی خوانده است که روحیه اش را در این سال ها ستوده است.

 

 

بنابر گزارش فرهنگ نیوز ، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه درباره پرونده نسرین ستوده گفته بود: او به عنوان وکیل مورد پیگیرد قضایی نیست، باید توجه داشت زمانی که فردی وکیل یک متهم می شود، تمام رفت وآمدش باید در راهروهای دادگاه باشد نه اینکه از پایتختی به پایتخت کشور دیگری رفته و علیه نظام و حکومت مصاحبه کند. این را سوءاستفاده حرفه ای از وکالت می گویند. نسرین ستوده به علت امر وکالت مورد پیگرد قضایی قرار نگرفته است بلکه به خاطر تبلیغات علیه اسلام، نظام و همچنین تماس با گروه های تروریستی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است.

 

پس از شروع فتنه ۸۸ و دستگیری عناصر ضد انقلاب، مرتبطین با گروهک تروریستی منافقین، نسرین ستوده وکالت این تروریست ها و ضد انقلاب هایی که امنیت مردم را به خطر انداخته بودند برعهده می گیرد. برخی از مرتبطین با گروهک تروریستی منافقین پس از دستگیری به این مطلب اعتراف کرده اند که ستوده در پوشش کلاس های آموزش حقوق شهروندی، به آنها فرار و فریب از دست ماموران قضایی و امنیتی را آموزش می داده است.

 

ستوده ضمن قبول وکالت محکومان امنیتی در اغتشاشات و آشوب های سال ۸۸ حضور و نقش فعالی داشت. وی بعد از مدتی به جرم اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و به زندان محکوم شد و به یکی از مشهورترین سوژه های رسانه های خارجی بدل گردید.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان