آیت الله نوری همدانی گفت: همان طوری که سلاح های کشتار جمعی حرام است ، ادامه کار برنامه صلح آمیز هسته ای واجب است و یک لحظه از آن دست بر نمی داریم.

به گزارش لنگرنیوز از واحد مرکزی خبر ، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار فرماندهان و مسئولان نواحی مقاومت بسیج کل کشور(مسئولان اجرایی بازسازی واقعه غدیر) افزود : ایمان ، اعتقاد و ولایت مداری شما این مجمع را نورانی کرده است.

 

وی با بیان اینکه مسئله ولایت و امامت یکی از موضوعات مهم بوده که از اصول فرهنگ اسلامی است گفت: خداوند از زمانی که انسان را در سطح عالم خلق کرد، آنها را بدون رهبر و راهنما رها نکرده است که این امر نشان دهنده اهمیت مسئله رهبری و ولایت است.

 

آیت الله نوری همدانی افزود : مسئله غدیر، مسئله مهمی است و در طول تاریخ به دلیل انحراف از این مسئله، سلسله های مختلف مانند بنی امیه، سلجوقیان، قاجاریه شکل گرفتند.

 

وی با بیان اینکه مسلمانان معتقد هستند باید امام معصوم در راس جامعه حضور داشته باشد گفت: اگر امام معصوم از نظرها غائب شد، باید فردی که از نظر فقاهت، عدالت، تقوا و تدبیر بالا باشد، زمام اداره جامعه را به عهده بگیرد و اکنون این مسئولیت به عهده مقام معظم رهبری  است.

 

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر احیای واقعه غدیر گفت: در زمینه واقعه غدیر کوتاهی شده، باید توجه خاصی در زمینه احیای واقعه غدیر داشته باشیم و در این زمینه به فرهنگ سازی بپردازیم تا روز غدیر و فرهنگ غدیر شناسانده شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرهنگ سازی مناسب در زمینه عاشورا گفت: در ایام محرم و عاشورا شاهد برگزاری روضه، مرثیه، تکیه و عزاداری هستیم بنا بر این در غدیر نیز باید شاهد برگزاری مراسم هایی باشیم که نشان دهنده روز غدیر باشد.

 

وی افزود : همانند عاشورا که در همه نقاط مظهری از این واقعه به چشم می خورد، باید در واقعه غدیر نیز این مراسم ها برگزار شود تا به صورت پررنگ این واقعه در اذهان باقی بماند. آیت الله نوری همدانی گفت : تمام عقب ماندگی ها به این دلیل است که واقعه غدیر نادیده گرفته شده است ولی امام خمینی(ره) واقعه غدیر را زنده کرد.

 

وی افزود : اکنون حرکت هایی که در لیبی، بحرین،و عربستان به وجود آمده به این دلیل است که ولایت فقیه ندارند و از غدیر غافل هستند، اگر مانند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در این کشورها وجود داشت، پیشرفت می کردند.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه با صحبت های جامع در سازمان ملل حضور پیدا کردیم گفت: اکنون با سه مثلث تکفیری ها، صهیونیست ها و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا مواجه هستیم که علیه ایران به توطئه چینی می پردازند.

 

آیت الله نوری همدانی افزود : اوباما از طرفی می گوید که به دلیل آنکه رهبر انقلاب گفته سلاح های کشتار جمعی حرام است ما حرفش را قبول داریم و از طرفی دیگر می گوید باید بر آنها سخت بگیریم و باید تحریم کنیم البته این به دلیل آن است که آنها ایمان و اعتقاد ندارند، منافق هستند و هر روز یک حرف می زنند.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان