پایگاه بیزینس اینساید با بهانه قرار دادن خبر بسته شدن حساب کاربری موسوم به امام خمینی (ره) به وضعیت حساب های کاربری با نام امام خمینی (ره) در شبکه های اجتماعی پرداخت. این پایگاه در مطلبی با عنوان «مردی که آمریکا را شیطان بزرگ می نامید، 26 سال پس از مرگش تمام شبکه های اجتماعی را درنوردیده است» نوشت:
آیت الله روح الله خمینی 26 سال پیش از دنیا رفت اما پیروان وفادارش با استفاده از حساب های کاربری موفق در شبکه های اجتماعی سالگرد رحلت وی را بزرگ داشتند. امام خمینی کسی بود که در سال 1979، کشور ایران را از دست حکومت پادشاهی پهلوی و محمدرضا پهلوی خارج کرد.
اکنون مذاکرات اتمی ایران با کشورهای 1+5 در حال انجام است و انتظار می رود تا در نهایت از انزوا خارج شود و به نظر می رسد که مردم ایران آماده در آغوش گرفتن مؤلفه های دنیای غرب هستند؛ اما با این حال هنوز ارتباطات عمیقی بین این مردم و جنبش اسلام گرایی که در این کشور انقلاب کرد وجود دارد.
یکی از پربازدیدترین حساب های کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام متعلق به احمد خمینی، نوه آیت الله خمینی است که حدود 100 هزار بازدیدکننده دارد. صاحب این حساب کاربری به کلمه «سید» در ابتدای نامش افتخار می کند که به معنای رسیدن نسبش به پیامبر اسلام است. در حالی که پدر صاحب این حساب یک روحانی مسلمان است و ریش و عمامه دارد، اما خودش، یعنی احمد جوان، صورتش را تراشیده و گرایش به پوشیدن ژاکت ورزشی دارد. او به شکلی ویژه عاشق تیم فوتبال بارسلونا است.
وی اخیرا پستی احساسی درباره پدربزرگش در اینستاگرام منتشر کرده که هزاران بار لایک شده و کامنت خورده است. او صاحب یک حساب کاربری در فیس بوک است که بیش از 8 هزار نفر بازدیدکننده دارد.
اکانت فیس بوک آیت الله خمینی از سراسر دنیا طرفدار دارد که در حدود 450 هزار نفر در ماه از آن بازدید می کنند. بیشتر طرفداران کسی که مشهور به «شیطان بزرگ» خواندن آمریکا است، مردان ایرانی بین 25 تا 34 سال هستند. با این حال مخاطبان آمریکایی رهبر اسلامی ایران اغلب زنانی هستند که در لس آنجلس و نیویورک زندگی می کنند.