به گزارش لنگرنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان متن پیام دکتر نجفی به شرح ذیل است: مادران بلند همتی که از دامان پاکشان مردان غیور و جوانمرد پا به عرصه شهادت می نهند یقیناً در سرای آخرت مورد لطف و عنایت پروردگار متعال قرار خواهند گرفت.



خبر درگذشت مرحومه سرکار خانم عالیه ضمامی، مادر شهید مهندس علیرضا نورانی معاون عمرانی اسبق استانداری موجب تأثر فراوان گردید.



اینجانب ضمن عرض تسلیت برای آن مرحومه رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند منان مسئلت می نمایم.



 



گفتنی است، مادر شهید نورانی عصر جمعه به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به سوی فرزند شهیدش پرکشید و روز شنبه پس از برگزاری مراسم تشییع در قطعه والدین شهدای لنگرود به خاک سپرده شد.

همچنین مراسم سومین روز درگذشت این مادر فداکار عصر امروز در مسجد جامع لنگرود برگزار میشود.

مهندس شهید علیرضا نورانی در بیست و یکم تیر ماه سال 1328، در خانواده ای مذهبی و متعهد در شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود و در طبیعت زیبا و خرم شمال رشد نمود و برای تحصیل علم و دانش وارد مدرسه گردید. شهید علیرضا نورانی دوران مقاطع تحصیلی دبستان تا دبیرستان را در شهرستان لنگرود اقامت داشت سپس برای ادامه تحصیلات دانشگاهی رهسپار تهران شد و از دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی فارغ التحصیل گردید.

در اوایل انقلاب به سمت ریاست انستیتو تکنولوژی لویزان تهران برگزیده شد و در مدت زمان کوتاهی که در این مسئولیت بود، جذب ستاد انقلاب فرهنگی گردید و تغییر کتابهای درسی بر عهده ایشان گذاشته شد.

شهید نورانی در ابتدای سال ۱۳۶۰ به عنوان معاونت استانداری گیلان منصوب شد و هماره لیاقت و کارآمدی و اخلاص ، خویش را ثابت نمود . و بالاخره در سال ۱۳۶۰ ساعت ۷ بامداد پانزدهم تیر ماه که مصادف با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان بود به همراه دوست و یار وفادار خویش شهید مهندس علی انصاری (استاندار گیلان) در خیابان لاکانی رشت که عازم محل خدمت در استانداری بودند توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان