تکلیف چای سنواتی مشخص شود

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۱:۱۱ چاپ کد خبر: 28155

به گزارش لنگرنیوز ، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به وضعیت صنعت چای استان اظهار کرد: امسال 50 میلیارد تومان برای خرید برگ سبز چای پرداخت می شود.

وی کیفیت برگ سبز چای برداشت شده در سال جاری را دارای کیفیت بالا عنوان کرد و افزود: چای انباری نباید وارد بازار شود و این امر با جدیت پیگیری شود.

نجفی با بیان اینکه دستگاه های مربوطه غیرقابل شرب بودن چای سنواتی هشت تا 14 ساله را اعلام کردند، تصریح کرد: چای مذکور نباید به مصرف بازار داخلی و خارجی برسد.

استاندار گیلان قیمت چای سنواتی را یک دوازدهم قیمت جهانی خواند و بیان کرد: میانگین قیمت چای کیلویی 6.5 دلار است، اما چای سنواتی به قیمت 30 سنت معادل یک هزار و 100 تومان به فروش می رسد.

وی با تاکید براینکه چای سنواتی قابل شرب نیست، خاطرنشان کرد: سالانه دولت 100 میلیارد تومان برای چای یارانه پرداخت می کند و نیاز است تکلیف چای سنواتی مشخص شود.

نجفی از وجود بازی های سیاسی و مافیا در صنعت چای خبر داد و گفت: موضوع چای باید مانند برنج پیگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه با کیفیت ترین برنج کشور و دنیا در این استان تولید می شود، خاطرنشان کرد: برنج گیلان کشیده است و طعم خوبی دارد.

وی به کشیدگی برنج خارجی اشاره کرد و یادآور شد: طعم برنج گیلانی منحصر به فرد است و کارشناسان تحقیقاتی دیگر کشورها به دنبال طعم این برنج هستند.

نجفی متذکر شد: اگر اعتراض به واردات برنج داریم، به این دلیل است که دولت به واردات این محصول یارانه ندهد.

استاندار گیلان بخشی از مشکلات برنج را مربوط به تجهیز و نوسازی شالیزارها خواند و اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به گیلان مصوب شد 50 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان تجهیز و نوسازی شود.

وی با تاکید براینکه مطمئن باشید تمام اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان تحقق پیدا می کند، افزود: موضوع مذکور با جدیت پیگیری می شود.

نجفی خواستار صدور مجوز صنایع تبدیلی و فرآوری به سرمایه گذاران این بخش شد و بیان کرد: در موضوع سرمایه گذاری جنگل ها باید حرکت سریع تری داشته باشیم.

استاندار گیلان بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: صنوبرکاری از قابلیت های گیلان است و برنامه های گسترده ای برای زراعت چوب در استان داریم.

وی احداث گلخانه، صنوبرکاری، کشاورزی و شیلات را از قابلیت های گیلان خواند و تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس در دریا از فرصت های ایجاد اشتغال در استان است.

نجفی با بیان اینکه شیلات به تنهایی نمی تواند در پرورش ماهی در قفس پیگیری و فعالیت داشته باشد، اظهار کرد: دستگاه های دیگر برای گسترش پرورش ماهی در قفس باید به شیلات کمک کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان