به گزارش لنگرنیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان، درخواست بررسی اولیت دار طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای را با 185 رأی موافق، 2 رأ ی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن مجلس تصویب کردند. علاءالدین بروجردی به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح گفت: در شرایط فعلی تیم مذاکره کننده با زیاده خواهی های آمریکا مواجه است، از این رو این طرح با هدف حمایت از تیم مذاکره کننده و همچنین جهت رعایت مطالب شورای عالی امنیت ملی و حفظ خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری، بسیار ضروری است،؛ لذا باید این طرح را در اولویت قرار دهیم تا بتوانیم از منافع ملی صیانت کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر این موضوع بسیار مهم و ضروری است که با تصویب طرح مذکور، یک صدای واحد از ایران به جهانیان به ویژه گروه 1+5 برسد و ما باید اعلام کنیم که نمایندگان ایران در حفظ منافع ملی یکپارچه و یکصدا هستند.

«قطعاً ما به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که بازرسان وارد حریم امنیت و مراکز نظامی ما شده و با زیاده خواهی به دنبال مصاحبه با دانشمندان هسته ای ما باشند.»

به گزارش فارس، در جریان بررسی این طرح هیچ یک از نمایندگان در مخالفت با طرح مذکور صحبت نکردند و بررسی اولویت دار طرح با 92 درصد آرا به تصویب نمایندگان رسید.

براساس این گزارش، سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی خانه ملت را برعهده داشت، پس از تصویب قاطع در اولویت قرار گرفتن طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای کشور اظهار داشت: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و ضرورت پاسداری از فناوری هسته ای کشور و ارج نهادن به خون مقدس شهدای هسته ای، این طرح با 92 درصد آرا تصویب شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای کشور با تغییر دستور در اولویت قرار گرفته، پس از بررسی طرح کنونی آن را مورد بحث قرار خواهیم داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: این طرح مخالفی نداشته و نمایندگانی که برای مخالفت ثبت نام کردند نیز به منظور بازشدن بحث کارشناسی بوده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان