دلیل رفع فیلتر فیس بوک مشخص شد

۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۰۴:۴۵ چاپ کد خبر: 2824

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: عدم فیلتر فیس بوک در شب گذشته ظاهرا به دلیل اشکالات فنی بوده و کمیته فنی در حال بررسی این موضوع است.

به گزارش لنگرنیوز ، عبدالصمد خرم آبادی در پاسخ به این پرسش که شب گذشته گزارش هایی مبنی بر عدم فیلتر بودن شبکه فیس بوک ارائه شده، افزود: "بله دیشب ما دنبال قضیه بودیم ظاهرا اشکالات فنی در برخی از ISP بوجود آمده و ما دنبال علت آن هستیم."

 

وی افزود: "به هر حال اگر تخطی شده است که انشاالله این طور نباشد و قصور باشد. اما طبق ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه ای حتی قصور هم در اجرای دستورات باعث مسئولیت کیفری برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت می شود."

 

خرم آبادی اظهار داشت: "ما داریم بررسی می کنیم که به هر حال از طریق کدام یک از این شرکت ها این موضوع انجام شده است."

 

وی خاطرنشان کرد: "ما دیشب حدود ۷ و ۸ شرکت را بررسی کردیم مشکلی نبود، اما مردم گزارش می دادند و می گفتند مشکل وجود دارد و سایت ها هم به این مسئله پرداختند. ساعت ۱۲ دیشب شرکت ارتباطات زیرساخت قرار شد علت را بررسی کند."

 

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اظهار داشت: "یک گروه فنی هم گذاشتیم که این موضوع را بررسی می کند و اگر ببینیم قصوری در این زمینه بوده برخورد می کنیم و هنوز مطمئن نیستیم دقیقا مشکل از چه منابعی بوده است."

 

منبع: مهر

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان