به گزارش لنگرنیوز، جبار کوچکی نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت استیضاح وزیر آموزش و پرورش را مطالبه عمومی فرهنگیان کشور دانست و اظهار کرد: برخی ها تلاش دارند استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به مسئله افزایش حقوق فرهنگیان ربط دهند و می خواهند در جهت عکس دیدگاه فرهنگیان گام بردارند.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگیان به دفاع از دانش آموزان و اولیا و عدم برنامه ریزی صحیح وضعیت شدید مدیریتی در استان خود استیضاح وزیر آموزش و پرورش را از نمایندگانشان مطالبه می کنند، افزود: نمایندگان باید توجه کنند بخش وسیعی از آرای آنها از فرهنگیان است، لذا توجه به مطالبات آن اهمیت دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر همکاران نماینده در این استیضاح و مطالبه بر حق فرهنگیان و تضییع پرداخت ها به کارکنان دولت توجه نکنند به طور یقین باید پاسخگوی فرهنگیان باشند.

وی درباره اظهارات استاندار گیلان در حمایت از وزیر آموزش و پرورش گفت: ضمن احترام به استاندار گیلان، به وی نصیحت می کنم سری به مدارس گیلان بزند و عدم برنامه ریزی، حذف نیروهای انقلابی، ندادن سرانه به واحدهای آموزشی به ویژه مدارس شبانه روزی و فیش دریافتی حقوق فرهنگیان را مورد بررسی قرار دهد.

کوچکی نژاد اضافه کرد: استاندار گیلان فیش دریافتی حقوق فرهنگیان را با فیش حقوقی بقیه کارکنان به ویژه مدیران استان مقایسه کند، سپس از مجمع نمایندگان درخواست همراهی با وزیر آموزش و پرورش را داشته باشد.

این نماینده موثر در استیضاح وزیر آموزش و پرورش خطاب به استاندار گیلان اظهار کرد: آقای استاندار امروز بیش از ۸۰ درصد فرهنگیان از عملکرد وزیر آموزش و پرورش و مدیران استانی ناراضی هستند.

وی گفت: اگر چند مدیر سطح بالا از وزیر دفاع می کنند از دیوان محاسبات می خواهیم فیش دریافتی این افراد را به اطلاع فرهنگیان برساند.

کوچکی نژاد درباره دیگر اظهارات استاندار مبنی بر چهار بار سفر فانی به گیلان، تصریح کرد: آقای استاندار شما به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان گزارش دهید در این چهار سفری که آقای فانی به استان داشت چه کاری برای فرهنگیان و دانش آموزان انجام داده است؟، مردم از شما گزارش می خواهند نه حمایت حزبی و گروهی.

وی افزود: آقای استاندار! به جای حمایت از وزیر ضعیف و غیرکارآمد آموزش و پرورش، سری به روستاهایی مانند نوده و شهمیرسرای لشت نشا و بقیه روستاهای استان بزنید و برای زمین های سوخته و ترک خورده شالیزارها که دل کشاورزان را در این ماه آزرده است و کسی به داد آنها نمی رسد و حاصل دسترنج خود را در حال نابودی می بینند، فکری کنید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی سخنان علیه منتقدان دولت در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: به برخی از همکاران خود تاکید می کنم اگر حریم منتقدان و دولت را حفظ نکنید و به جای سخنگوی ملت، سخنگوی دولت باشید در آینده نزدیک مردم پاسخ شما را خواهند داد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان