وجود 52 هزار تن چای سنواتی در گیلان

۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۶:۲۲ چاپ کد خبر: 28599

به گزارش لنگرنیوز ، تیمور رنگیدن با اشاره به فصل برداشت برگ سبز چای اظهار کرد: مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و استانداری گیلان سیاست توزیع نکردن چای سنواتی را پیگیری می کنند.

وی از وجود 52 هزار تن چای سنواتی در انبارهای سازمان چای کشور و سازمان تعاون روستایی گیلان خبر داد و افزود: تا پایان امسال طبق مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان چای سنواتی به هیچ عنوان در بازار توزیع نمی شود ضمن اینکه بیشتر چای سنواتی قابل شرب نیست.

رنگیدن در ادامه با بیان اینکه 340 شبکه تعاون روستایی در گیلان فعال است، تصریح کرد: نهاده های کشاورزی سم، کود و ... از طریق شبکه های مذکور بین کشاورزان توزیع می شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی گیلان، خرید و فروش محصولات کشاورزی را از جمله فعالیت های این سازمان خواند و بیان کرد: سازمان تعاون روستایی دارای شبکه ای گسترده و اتحادیه های مختلف است و در عرصه های مختلف فعالیت می کند.

وی بر توانمندسازی شبکه های تعاون روستایی گیلان تاکید کرد و گفت: نوروز امسال به منظور تنظیم بازار توزیع میوه توسط سازمان تعاون روستایی در استان انجام شد.

رنگیدن با اشاره به توزیع 71 هزار و 78 تن کود بین کشاورزان گیلانی، خاطرنشان کرد: 596 میلیارد و 120 میلیون ریال کود شیمیایی از طریق سازمان تعاون روستایی در استان توزیع شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی گیلان از خرید 160 هزار تن محصولات کشاورزی سال گذشته در استان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته 30 هزار تن شیر توسط شبکه های تعاون روستایی در گیلان خریداری شده است.

وی جلوگیری از پایین آمدن قیمت برنج در بازار را از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در سال 93 دانست و اظهار کرد: سال گذشته برنج با نرخ توافقی به طور میانگین 5 هزار و 945 تومان از کشاورزان خریدار شده است.

رنگیدن با بیان اینکه 2 هزار و 350 تن برنج از کشاورزان گیلان خریداری شده است، تصریح کرد: دو هزار تن از برنج مذکور به فروش رفته و 350 تن باقی مانده به زودی به فروش می رسد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان