به گزارش لنگرنیوز، معظل زباله در استان گیلان و به خصوص شهرستان لنگرود به صورت یک معظل اجتماعی و مهم به شمار می آید.

چرا که موقعیت جغرافیایی این شهرستان از بافت های طبیعت، کوهپایه های برافراشته شده و زیبا و چشم نواز تشکیل شده است و کوچکترین زباله در دامان طبیعت خودنمایی بزرگی می کند.

به گفته جوادپور فرماندار لنگرود، روزانه در شهرستان بیش از 120 تن زباله تولید می شود که این آمار در روزهای عادی محسوب می شود و در زمان تعطیلات گاها از 200 تن هم تجاوز می کند.

با توجه به عدم وجود دستگاه زباله سوز و کارخانه کمپوست، شهرداری ها، اقدام به جمع آوری زباله ها و رها سازی در مکان های مختلف شهرستان می کنند.

آلمان لنگه(مادیان گوابر) از توابع اطاقور یکی از مناطقی است که در دل طبیعت وجود دارد و سال ها است که زباله های شهرستان در این مکان دپو می شود که تعدادی از تصاویر این محیط را می توانید در زیر همین خبر مشاهده کنید.

تالاب کیاکلایه واقع در پارک فجر لنگرود نیز از دیگر مکان هایی است که در چند سال اخیر به عنوان محل دپو موقت در نظر گرفته شده است تا بعد از تفکیک، زباله ها به آلمان لنگه منتقل شوند در حالی که هر روز شاهد پر شدن تالاب در حواشی محل دپو موقت زباله ها هستیم که تصاویر زیر این گفته را تایید می کند.

البته در گذشته این مکان(تالاب کیاکلایه) محل دفن زباله ها هم به شمار می آمد.

علاوه بر این در برخی از نقاط دیگر شهر هم زباله های رها شده ای مشاهده می شود که پایگاه لنگرنیوز بارها اخبار مربوطه را به همراه تصاویر روز، منتشر کرده است که نمونه ای از آن را می توانید از اینجا ببینید( کلیک کنید : لنگرود در محاصره زباله ها به روایت تصویر ) 

4 دی سال 1393، نیز لنگرنیوز در قالب تصویر، گزارشی از محل دپو زباله ها در پارک فجر (تالاب کیاکلایه) منتشر کرده بود. (کلیک کنید : تصاویری از محل دپو زباله ها در پارک فجر لنگرود)

البته یکی از مهمترین سوالات مردم، از شهردار و اعضای شورای شهر لنگرود این است که با توجه به عدم وجود دستگاه زباله سوز و کارخانه کمپوست در شهرستان، و با توجه به نیاز مبرم و انتخاب یک محل واحد برای دپو زباله ها، چرا در چندین نقطه شهر و شهرستان شاهد رها سازی و دپو زباله ها و بعضا تخریب محیط زیست و پر کردن تالاب که یکی از دغدغه های دوستداران محیط زیست نیز می باشد، هستیم؟

حال که امکان هزینه های کلان و به طور کلی عزمی برای حل این مشکل البته بدون استفاده از موقعیت های سیاسی جهت جذب آرای افکار عمومی و به نوعی استفاده از موقعیت شغلی برای تثبیت موقعیت آقای مسئول، مشاهده نمی شود؟

منتظر گزارشات بعدی پایگاه اطلاع رسانی لنگرنیوز، در خصوص معظل زباله، پیگیری مسئولین و مشکلات مردم باشید.

 

تصاویری از آلمان لنگه که زباله های شهرستان در این مکان دفن می شوند.

1 (1) 1 (2)

 

 

تصاویر محل دپو زباله ها در تالاب کیاکلایه، تصاویر مربوط به خرداد ماه سال جاری است.

اگر به تصاویر زیر دقت کنید و آن را با تصاویر خبر مربوط به ((تصاویری از محل دپو زباله ها در پارک فجر لنگرود)) مقایسه کنید مشاهده خواهید کرد که محل دپو موقت، به نوعی به محل دائمی زباله ها تبدیل شده است، چرا که هر روز شاهد رشد روز افزون زباله در محل دپو موقت و در نتیجه پر شدن تالاب هستیم.

2 (1) 2 (2) 2 (3) 2 (4)


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان