به گزارش لنگرنیوز، دکتر سهیل سیروس بخت، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لنگرود با بیان اینکه طرح بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان  تشدید می یابد، به خبرنگار شبستان گفت: این طرح هر ساله قبل از ماه مبارک رمضان در قالب اکیپ هایی از همکاران بهداشت محیط تشکیل می شود.



وی با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت از مراکز عرضه مواد غذایی در ماه رمضان در راستای حفظ و ارتقای سلامت روزه داران انجام می شود، افزود: اکیپ های ثابت و سیار در ماه مبارک رمضان صبح و عصرها چهار روز در هفته از مراکز عرضه مواد غذایی بارزسی و نظارت می کنند.



دکتر سیروس بخت با اشاره به اجرای ماده 13 و رعایت ضوابط بهداشتی در اماکن و مراسم های عمومی، تصریح کرد: در راستای جلوگیری از طغیان و بروز مسمویت های غذایی این دستورالعمل در این ماه مبارک با شدت و حدت بیشتری اجرا می شود.



معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لنگرود با تاکید براینکه بازرسی ها به صورت مستمر انجام می شود، اذعان کرد: بازرسی ها به صورت منطقه ای توسط واحدهای بهداشتی و درمانی انجام و تمام مغازه های تولید و عرضه مواد غذایی نیز باید دارای پرونده بهداشتی، رعایت شرایط فیزیکی و بهداشتی باشند.



وی طرح تشدید و کنترل استخرها و مراکز تفریحی و عرضه یخ را از دیگر برنامه های تشدید بازرسی در ماه رمضان عنوان و خاطرنشان کرد: واحدهای فاقد کیفیت لازم به مراجع قضایی معرفی می شوند.



وی اطلاع رسانی از طریق شماره تلفن 1490 «ستاد فوریت های سلامت و بهداشت محیط» را در خصوص عرضه مواد غدایی، مسمویت های غذایی و مشکلات بهداشتی را در جهت رفاه حال شهروندان اقدامی موثر دانست.



دکتر سیروس بخت با اشاره به اینکه خادمین مساجد نیز باید دارای کارت تندرستی و سلامت باشند، تصریح کرد: حفط سلامت مردم در باب پیشگیری و تاکید بر سلامت عمومی و جلوگیری  از بیماری ها از مهم ترین اهداف است.



معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لنگرود ادامه داد: در  خصوص کارت تندرستی و سلامت خادمین مساجد قبل از ماه مبارک رمضان با سازمان تبلیغات اسلامی و امور مساجد همکاری های لازم انجام شده است.



گفتنی است، سال گذشته 921 بازدید از مراکز و اماکن عمومی، 57 بازدید از مساجد و حسینیه هاو معرفی 12 مورد به مراجع قضایی  در طرح کنترل و نظارت در ماه مبارک رمضان در شهرستان لنگرود اجرا شد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان