به گزارش خبرنگار لنگرنیوز، مهرداد لاهوتی در جلسه مدیریت پسماند این شهرستان که ظهر پنج شنبه برگزار شد، اعلام کرد: در جهان روش های مختلفی برای حل معضل و مدیریت پسماند وجود دارد که می توان به استفاده از دستگاه های زباله سوز و کارخانه کمپوست اشاره کرد که از بین این روش ها، به دلیل تسریع در روند کار، از روش ایجاد کارخانه کمپوست در شهرستان لنگرود استفاده می شود.

وی با توضیح اینکه احداث کارخانه کمپوست در سازمان ریاست شهرداری ها و دهیاری های کشور به تصویب رسیده است، گفت : ۵۱ درصد از اعتبار این کارخانه از بخش خصوصی و ۴۹ درصد از اعتبارات کشوری و استانی تامین خواهد شد.

لاهوتی افزود: کشتارگاه های صنعتی، فاضلاب شهری و پسماند سه موضوع مهم زیست محیطی در شهرستان لنگرود است.

وی افزود: خوشبختانه با تبدیل کشتارگاه های سنتی به صنعتی و احداث تصفیه خانه و انجام مراحل لوله گذاری، مشکل کشتارگاه ها و فاضلاب وضعیت مناسبی پیدا کرده است و در حال حاضر اصلی ترین دغدغه شهرستان لنگرود بحث پسماند است.

لاهوتی با اشاره به اینکه موضوع پسماند از اصلی ترین معضلات و مشکلات زیست محیطی شهرستان و استان گیلان است، تصریح کرد: بدون شک رفع این معضل نیازمند همت و مشارکت دولت و بخش خصوصی است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با انتقاد از مدیریت پسماند، افزود : یکی از مشکلات فعلی در خصوص پسماند عدم مدیریت صحیح و عدم استفاده از افراد متخصص در بخش پسماند است.

لاهوتی ادامه داد: گاها دیده می شود در طرح هایی که به صورت علمی برنامه ریزی شده است و نیازمند به کار گیری افراد متخصص است، کارگران بی اطلاع مشغول به کار می شوند که این اقدام، باعث شکست در پروژه ها می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان