اقامه نماز در مسجد النّبی دکوری است

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۳:۰۷ چاپ کد خبر: 2877

مسجد النّبی امروز با همه بزرگی در مسافت فقط یک نماز به صورت دکوری در آن اقامه می شود و خادمان آن با آمریکایی ها دست در دست یکدیگر گذاشته اند.

به گزارش لنگرنیوز ، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار اعضای هیئت علمی و اجرایی همایش ملّی تجلّی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی، با بیان این که این جشنواره بر دو اساس پایه گذاری می شود، اظهار داشت: مسجد و نماز از مهم ترین عناوین فقه اسلامی هستند و درباره این دو موضوع و فلسفه های نماز خواندن از امام رضا(علیه السلام) و دیگر ائمه اطهار(علیهم السلام) تعبیرات بسیاری وارد شده است.

 

وی در ادامه با بیان این که نماز معراج مؤمن است که به وسیله آن تعالی، تکامل و پیشرفت حاصل می شود، اظهار داشت: با وجود اهمیّت فوق العاده نماز، تنها اسم نماز در بعضی از جوامع تبلیغ و کمتر به روح آن پرداخته می شود.

 

استاد برجسته حوزه با بیان این که نماز کلیدی برای حل همه مشکلات جامعه است، تصریح کرد: البته مسیرهای دیگری برای رسیدن انسان به خدا وجود دارد اما کلید اصلی نماز است.

 

وی در ادامه به بیان جایگاه مسجد در صدر اسلام و در شرایط امروز پرداخت و تأکید کرد: در واقع مسجد فقط جایگاه نماز در اسلام نیست؛ مسجد پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) کانون همه چیز بود و در آن زمان مسجد برای نماز، خطبه های پیامبر(صلی الله علیه و آله) مرکز تعلیم و تربیت و ستاد مرکزی لشگر اسلام، مرکز قضاوت و داوری و برطرف سازی اختلافات و دانشگاه اسلامی بود.

 

آیت الله مکارم شیرازی افزود: مسجد پیغمبر اسلام(صلی الله علیه و آله) از نظر ظاهری بسیار محقّر و از گل بود، اما همین مسجد دنیا را تکان داد، اما مسجد النّبی امروز با همه بزرگی در مسافت فقط یک نماز به صورت دکوری در آن اقامه می شود و در مقابل صهیونیستها که گروه کوچکی هستند ضعیف اند و خادمان آن با آمریکایی ها دست در دست یکدیگر گذاشته اند.

 

وی با تأکید بر این که مسجد را باید زنده کرد، افزود: مسجد باید دانشگاه اسلام و مرکز بیداری و هوشیاری و سرچشمه حرکت ها باشد.

 

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه با تأکید بر اینکه اگر نماز، نماز جامعی باشد، مسجد هم به اصول اصلی خودش باز می گردد، تصریح کرد: در واقع خواندن نماز جامع سبب حل اختلافات و برطرف سازی مشکلات جامعه می شود.

 

وی در پایان با توصیه به دست اندرکاران ستاد اجرایی و هیئت علمی همایش ملّی تجلّی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی، گفت: شما باید برای زنده کردن روح نماز تلاش کنید و در مسجد برای نوجوانان، جوانان، اساتید و خواهران و همه اقشار برنامه داشته باشید چرا که هر چقدر که کشش جوانان به مسجد بیشتر شود در مقابل انحراف های جامعه واکسینه و در واقع قشر نوجوان و جوان در برابر آسیب های اجتماعی بیمه می شوند.

 

 

منبع: مهر

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان