به گزارش لنگرنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور با صدور نامه ای خطاب به محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به حوادث دانشگاه صوفی زنجان و هتک حرمت به دانشجوی محجبه این دانشگاه واکنش نشان داد و اعلام کرد: ما دانشجویان از جنابعالی می خواهیم در نخستین اقدام و به صورت فوری رئیس دانشگاه مذکور را عزل و مسببین این اقدام شرم آور را اخراج کنید تا محیط مقدس دانشگاه از کراهت وجود چنین عناصر بیگانه با ارزش های دینی و ملی پاک شود.

در ابتدای این نامه آمده است: هم زمان با روزهای پر خیر و برکت ماه ضیافت الهی، انتشار خبر هتک حرمت به حجاب برتر اسلامی تعدادی از دانشجویان دختر محجبه یکی از دانشگاه های زنجان، توسط مسئولین دانشگاه، طعم شیرین این ماه مبارک را در کام مردم مسلمان روزه دار تلخ کرد. دختر دانشجویی که اتفاقا جزو دانشجویان ممتاز دانشگاه نیز است، بر سر جلسه امتحان و صرفا به بهانه واهی، چادر او که پرچم هویت و شرافت تشیع است، از سرش کشیده می شود! این شورا با اشاره به جایگاه حجاب در مذهب تشییع خطاب به وزیر علوم اعلام کرد: شکی نیست که جنابعالی خود بهتر از هر کسی به جایگاه حجاب چادر واقفید و به خوبی می دانید که این پوشش برتر علاوه بر اینکه مناسب ترین نوع حجاب برای یک زن مسلمان است، نمادی از  هویت تشیع نیز هست و زن شیعه ایرانی را به الگوی راستین و تکرار ناشدنی خود حضرت صدیقه فاطمه (س) متصل می کند. با این تفاسیر بی حرمتی عده ای در فضای دانشگاهی به دختران محجبه، در واقع بی حرمتی به تمام مقدسات اسلامی تلقی می شود. در ادامه این بیانیه آمده است: این مسئله تاسف بار و غیر قابل بخشش زمانی هشدار دهنده تر شده و زنگ خطر را به صدا در می آورد که بدانیم در طول چند وقت اخیر این نخستین مورد از این دست اتفاقات نبوده و اخباری از اتفاقات مشابه در شهرهای دیگر و با بهانه های مشابه نیز در دست است. بی توجهی به این موضوع می تواند عواقب خطرناک و شاید جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و شاید نطفه شومی که امروز می تواند با اقدامی به هنگام و هزینه ای اندک، از ریشه کنده شود؛ اگر با بی توجهی و اهمال مواجه شود ممکن است فردا عواقب سنگین و نامبارکی را در پی داشته باشد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در ادامه نامه از وزیر علوم خواست در نخستین اقدام و به صورت فوری رئیس دانشگاه مذکور را عزل و مسببین این اقدام شرم آور را اخراج کند تا محیط مقدس دانشگاه از کراهت وجود چنین عناصر بیگانه با ارزش های دینی و ملی پاک شود.

در ادامه این نامه آمده است: پس از آن و به عنوان اقدام ضروری بعدی، پیگیری جریان فوق را در بدنه وزارت علوم و سطح دانشگاه های کشور در دستور کار جدی خود و همکارانتان در آن وزارتخانه قرار داده و مردم غیرتمند ایران را از نتایج آن مطلع سازید. این شورا در پایان نامه خود اعلام کرد: از مسئولین قوه قضائیه و سایر افراد ذیربط تقاضا داریم پیگیری این موضوع و موارد مشابه را در اولویت کاری خود قرار داده و تا ریشه کنی این جریان خطرناک که هدفگذاری آن مبارزه آشکار با مظاهر و نمادهای اسلامی است، از هیچ کوششی فروگذار نکرده و فرزندان انقلابی ملت را در این حرکت مقدس پشتیبان و یاور خود بدانند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان