رضا کیخا مدیر اداره حج و زیارت سیستان و بلوچستان گفت: خط پروازی زاهدان - نجف اشرف در عراق پس از وقفه چند ماهه از فرودگاه بین المللی زاهدان مجددا برقرار شد.

رضا کیخا افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته نخستین پرواز بعد از وقفه هشت ماهه دوم شهریور ماه جاری از فرودگاه بین المللی زاهدان به مقصد نجف در کشور عراق انجام شد.
وی اظهار داشت: در چند ماه گذشته به دلیل برخی مشکلات و افزایش قیمت بلیط تقاضای سفر هوایی به عتبات عالیات کاهش یافت اما با توجه به افزایش متقاضی و علاقه مندی زیاد مردم سیستان و بلوچستان به زیارت عتبات عالیات راه اندازی مجدد خط پروازی زاهدان - نجف در اولویت کار دستگاههای ذیربط قرار گرفت.
او گفت: در هر پرواز زاهدان - نجف ۱۳۶ زائر از سیستان و بلوچستان به عراق سفر خواهند کرد.
مدیر اداره حج و زیارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پرواز زاهدان - نجف توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می شود افزود: این پرواز روز شنبه هر هفته از مبدا نجف حرکت و ساعت ۲۰ و ۳۵ دقیقه در فرودگاه زاهدان به زمین می نشیند و سپس ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه همان روز مجددا از زاهدان مسافران خود را به مقصد نجف اشرف منتقل خواهد کرد.
کیخا بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار نفر زائر عتبات عالیات از سیستان و بلوچستان به صورت زمینی به اماکن زیارتی عراق اعزام شده اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان