به گزارش لنگرنیوز، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری نامه ۱۱۵ تشکل مردم نهاد حامی محیط زیست در  به رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: در این نامه تشکل مردم نهاد حامی محیط زیست خواستار حمایت مجلس برای تامین امکانات و منابع مورد نیاز جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست شدند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که ابتدا برای رفع مشکلات محیط زیست باید فرهنگ سازی درست و دقیقی صورت گیرد چراکه بزرگترین سرمایه محیط زیست، مردم هستند و می توانند به رفع کمبود مشکل نیروی انسانی این سازمان کمک کند.



این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از سویی دیگر سازمان محیط زیست معتقد است که باید اعتبار مشخصی را در دست داشته باشد تا بتواند به مشکلات کمک کند در حالی که این سازمان می تواند همه دستگاه هایی که دارای منابع را بر اساس قانون سازمان محیط زیست مجاب به اختصاص بخشی از اعتبارات خود به حفظ محیط زیست کند.



وی یادآور شد: به عنوان مثال در بحث زباله های عفونی، سازمان محیط زیست به تنهایی نمی تواند این مشکل را رفع کند بلکه باید وزارت بهداشت را وادار به زباله سوز کردن بیمارستان های خود کند.



لاهوتی با تاکید بر اینکه مشکل سازمان محیط زیست مدیریتی است نه اعتباری، افزود: باید رئیس سازمان محیط زیست با تدابیر درست و دقیق و استفاده از اهرم های قانونی خود برای حفاظت از محیط زیست تلاش کند درغیر این صورت مشکلات و معضلات همچنان به قوت خود باقی است.



نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم، درباره کمک مجلس برای رفع مشکلات محیط زیستی در کشور، تاکید کرد: اگر در این میان گره های کور قانونی وجود داشته باشد مجلس می تواند به باز شدن این گره ها کمک کند و از سویی دیگر بر مسایل اعتبارات نیز می توان نگاه ویژه ای داشته باشد.



نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی گفت: بدیهی است این فراکسیون نامه ۱۱۵ تشکل مردم نهاد حامی محیط زیست در  به رئیس مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار خواهد داد و دیدگاه های این تشکل را نیز برای برنامه ششم توسعه مدنظر قرار می دهد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ۱۱۵ تشکل مردم نهاد حامی محیط زیست در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت مجلس برای تامین امکانات و منابع مورد نیاز جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست شدند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان