ما در مسئله ارزی یک پرونده نداریم و همانطور که بیش از این گفتم حدود 50 تا 60 نفر به دلیل اخلال در نظام ارزی بازداشت شدند.

به گزرش لنگرنیوز ، غلامحسین محسنی اژه ای در چهل و نهمین نشست خبری در خصوص پرداخت بدهکاران بانکی، گفت: تعدادی از بانک ها با بدهکاران به توافق رسیدند که یا مبلغ را تقسیط کنند و یا در یک مدت زمان مشخص بدهی خود را تسویه کنند.

وی افزود: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان تسویه بدهی ها ندارند اما توصیه ما به بانک ها این است که در این زمینه کوتاهی نکنند.

سخنگوی دستگاه قضایی تصریح کرد: در ایجاد بدهی قطعا خود بانک ها هم مقصر هستند چرا که از یک سو ضمانت لازم را اخذ نکردند و از سوی دیگر نسبت به وصول پول خود اقدام مناسبی را نداشته اند به همین جهت توصیه ما به بانک ها این است که این بار طوری توافق کنند که خلاف قانون مقررات نباشد.

محسنی اژه ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چندی پیش خبری در خصوص پرونده ارزی و بازداشت عاملان آن منتشر شد.

این پرونده به کجا رسیده است، گفت: ما در مسئله ارزی یک پرونده نداریم و همانطور که بیش از این گفتم حدود 50 تا 60 نفر به دلیل اخلال در نظام ارزی بازداشت شدند.

وی افزود: از این تعداد افرادی با قرار مناسب آزاد شدند و پرونده برخی دیگر تکمیل شده و به دادگاه رفته است.

اژه ای افزود: در حال حاضر سه نفر از اخلال گران ارزی در حال محاکمه هستند البته برخی از آنها در نظام پولی و ارزی اخلالی ایجاد کرده اند و برخی دیگر در جهت ال سی های که باید گشوده شده، تخلفاتی داشته اند همچنین برخی نسبت به صادراتی که صورت می گرفت و ارز آن باید به کشور باز می گشت تخلفاتی داشته اند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه برخی از این تخلفات در داخل و برخی دیگر در خارج از کشور رخ داده است، گفت: عده ای از متهمین در استان های مرزی و برخی دیگر در خارج از کشور دستگیر و بازداشت شده اند و پرونده در حال رسیدگی است.

وی افزود: دادستان تهران خواسته تا پرونده هایی که در استان مرزی است به تهران احاله شود اما این احاله هنوز صورت نگرفته است، در هر صورت متهم اصلی در تهران است و ما در تهران سه متهم بازداشتی بیشتر نداریم و هنوز پرونده آنها به مرحله دادگاه نرسیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان