به گزارش لنگرنیوز، صبح امروز حاجیه خانم حوا مرادی مادر شهید ایرج ترابی به دلیل کهولت سن به رحمت خدا پیوست.



مادر این شهید بزرگوار ظهر امروز بعد از تشییع باشکوه توسط مردم، در بقعه 12 امام زادگان ملاط تدفین شد.



مراسم سوم موحومه حوا مرادی سه شنبه هفته جاری از ساعت 17 تا 19 و مراسم هفتم نیز پنج شنبه 5 مرداد از ساعت 17 تا 19 در بقعه 12 امام زادگان ملاط برگزار می شود.



«زندگی نامه پاسدار شهید ایرج ترابی»



شهید ایرج ترابی در سال 1343 در بخش کومله در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود.



در دوران شروع انقلاب اسلامی وی در کلاس سوم راهنمایی درس می خواند و مانند هزاران مسلمان آزاده ایرانی از انقلاب و انقلابیون پشتیبانی می نمود.



در سال 1359 همزمان با شروع جنگ تحمیلی کشورهای ابر قدرت به ایران، شهید به عضویت بسیج شهرستان لنگرود در آمد و از آنجا جهت فراگیری آموزش های نظامی به تنکابی عزیمت نمود و دوره آموزشی را آنجا به پایان رسانید و سپس با تشکیل بسیج در بخش کومله به عضویت بسیج بخش مذکور درآمد. شهید ایرج ترابی یکی از مرتبطین فعال سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کرد و همواره خود را برای شهادت که آرزویش بود آماده می کرد و به همین جهت بود که سازمان جهنمی منافقین این جوان 17 ساله را که اینک در کلاس چهارم دبیرستان درس می خواند یک عنصر خطرناک برای خود دید و خفاشانه تصمیم به ترور این شخصیت عظیم گرفت.



روبه صفتان مزدور از تاریکی شب استفاده سوء نموده و شبانگاه آن هنگام که تازه از مأموریت گشت آمده بود وی را از منزل ربوده و به محل تعیین شده در اعماق جنگل های روستای گاوچراسر برده و به طرز فجیعی به شهادت رساندند و ورقی ننگین بر دفتر اعمال زشت شان افزودند. از کارشان به وحشت افتادند حتی از جسم شهید نیز بیمناک شدند و لذا در اطراف بدن مطهرش مواد منفجره دست ساز گذاشتند و این عمل زشت شان اثبات این آیه شریفه است که:



ان کید الشیطان کان ضعیفاً همانا که مکر و حیله های شیطان ضعیف است.



چرا که جریان خون شهید مانع از انفجار سرایی می شود و پیکر پاکش تا صبح در جنگل ها می ماند تا روز بعد، یعنی 8 شهریور.



1
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان