اعضای تیم پژوهشکده آموزشی جایکای ژاپن، در حالی از عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج بازدید کردند که ژاپن به عنوان یکی از کشورهای صاحب تکنولوژی و تفکر در جهان شناخته می شود.

به گزارش لنگرنیوز، روز گذشته تیمی پژوهشی از کشور ژاپن با حضور در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرج، از فعالیت های این سازمان بازدید کرده و خواستار تعاملات آموزشی با سازمان شدند.

در این دیدار که تنی چند از مسئولان وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بازدیدکنندگان را مشایعت می کردند، نحوه عملکرد و فعالیت این سازمان مورد توجه این تیم پژوهشی ژاپنی قرار گرفت.

برگزاری مانور توسط نیروهای عملیاتی آتش نشانی از جمله برنامه هایی بود که این سازمان برای به نمایش گذاشتن سطح توانمندی های خود برای حضار به اجرا در آورد.

این تیم که از ساعت 8:30 صبح روز دوشنبه در محل ساختمان اصلی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرج حضور یافتند، ضمن بررسی توانمندی های نیروهای خدوم و جان بر کف این سازمان خدمات رسان، خواستار ارتقای روابط کاری میان دو کشور در زمینه های آموزشی و عملیاتی شدند.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرج، بازدید از مجموعه های ستادی، عملیاتی و دانشکده عملی کاربردی شهرداری کرج که به آموزش دانشجویان رشته های مختلف آتش نشانی مبادرت می ورزد، از جمله برنامه هایی بود که برای آشنایی هر چه بهتر این تیم پژوهشی با فعالیت ها و ظرفیت های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج تدارک دیده شد.

عملکرد بانوان آتش نشان در معرض توجه بازدیدکنندگان

امیر رنجی با بیان اینکه بهره گیری از توان بانوان کرجی در قالب بانوان آتش نشان نکته ای بود که مورد توجه تیم اعزامی از کشور ژاپن قرار گرفت.

رنجی افزود: کشورهای اروپایی که نگاه محدودی نسبت به مسئله حجاب در ایران دارند، اغلب از اجرای عملیات توسط بانوان آتش نشان که نخستین ایستگاه متعلق به آنان در کرج راه اندازی شده است، متحیر شده و عملکرد این گروه برای آنان جذاب به نظر می رسد. به همین منظور بازدید از ایستگاه بانوان آتش نشانی کرج نیز در برنامه روز گذشته حضور این تیم پژوهشی در شهر گنجانده شد.

وی با بیان اینکه این مراسم با قرائت قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط گروه ارکستر نیروهای انتظامی آغاز شد، اضافه کرد: پس از اجرای مراسم سان نیروهای آتش نشان سازمان، گزارشی از حضور نیروهای داوطلب آتش نشان در این سازمان در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

گسترش ایمنی هدف جهانی آتش نشانی

سعید صفری که به عنوان رئیس هیئت مدیره سازمان آتش نشانی در جریان این بازدید حضور داشت، با تاکید بر ضرورت بسترسازی مناسب آموزشی برای توسعه فرهنگ ایمنی، افزود: تبادل اطلاعات و شیوه های آموزشی با دیگر کشورهای جهان می تواند گامی بلند برای تحقق اهداف جهانی این سازمان که همان گسترش سلامت و ایمنی مردم است، به شمار آید.

همچنین در این بازدید که با اجرای مانور عملیاتی نیروهای سازمان در محوطه ستاد مرکزی ادامه یافت، دو کشور برای توسعه همکاری علمی با یکدیگر تبادل نظر کردند. پژو هشکده جایکا، با هدف ارتباط بین شرکت کنندگان دوره های مختلف آموزشی، ترویج فرهنگ  و توسعه همکاری های علمی میان دو کشور تشکیل شده است./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان