دولت واردات برنج را قطع کند

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۴:۲۳ چاپ کد خبر: 30276
به گزارش لنگرنیوز ، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال گیلان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان اظهار کرد: نرخ بیکاری گیلان به 10 درصد کاهش پیدا کرده، در صورتی که میانگین نرخ بیکاری کشور 10.8 درصد است.

وی به نرخ 15.5 درصدی بیکاری گیلان در سال 91 اشاره کرد و افزود: سال 92 نرخ بیکاری استان به 13.6 درصد کاهش پیدا کرد و این رقم در سال گذشته به 13 درصد رسید.

نجفی با بیان اینکه نرخ بیکاری در گیلان برای نخستین بار از میانگین کشوری پایین تر است، بیان کرد: طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ اشتغال استان به رتبه 18 بین استان های کشور رسیده است.

*دنیا ایران را به عنوان ابرقدرت هسته ای پذیرفت

استاندار گیلان در ادامه به فرصت تاریخی ایجاد شده در جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 اشاره کرد و گفت: اکنون دنیا ایران را به عنوان ابرقدرت هسته ای پذیرفته است و اروپا و حتی کشورهای همسایه ایران از این موضوع استقبال کردند.

وی با تاکید براینکه فضای جدید ایجاد شده رسالت مسئولان را سنگین تر می کند، تصریح کرد: فضای منفی که استکبار برای کشور در جهان ایجاد کرده بود، با هدایت های عالمانه مقام معظم رهبری، مدیریت ارزنده دیپلماسی رئیس جمهور، تلاش ظریف رئیس زیرک، دلسوز و فرزند انقلاب و به برکت خون شهدای هسته ای ایران اسلامی از بین رفته است.

نجفی همچنین به نخستین برداشت برنج در شالیزارهای گیلان در فصل زراعی جاری اشاره کرد و یادآور شد: گیلان استانی پویا محسوب می شود و مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران تلاش ویژه ای در جلوگیری از آسیب به شالیزارها انجام دادند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برداشت برنج در نقاط مختلف استان تا 10 روز آینده آغاز می شود، خاطرنشان کرد: امسال تولید برنج خوب است و امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی جلوگیری از واردات برنج به کشور را جدی بگیرند.

*دولت واردات برنج را قطع کند

وی خواستار اعمال تعرفه های بالا برای واردات برنج به کشور شد و گفت: دولت واردات برنج را قطع کند، زیرا کشاورزان در سال جاری هزینه بیشتری برای داشت محصول برنج پرداخت کردند.

نجفی با اشاره به تحقق پیدا نکردن بودجه کشور به دلیل کاهش قیمت نفت در سال 94، یادآور شد: مشکلات با توجه به نبود امکانات و وجود بحران در گیلان برطرف شده است.

*گیلان از بحران خشکسالی عبور کرد

استاندار گیلان از عبور استان از بحران خشکسالی خبر داد و اظهار کرد: امسال کاهش محصول برنج در گیلان نداریم و نباید اجازه داده شود سودجویان به بهانه خشکسالی برنج وارد کنند.

وی به گازرسانی به 500 روستا تا پایان سال جاری در گیلان اشاره کرد و افزود: سال آینده 99.8 درصد از روستاهای استان گازدار می شود و گیلان در این زمینه رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

*از تعاونی های گیلان راضی نیستم

نجفی با اشاره به عملکرد شرکت های تعاونی در استان بیان کرد: از عملکرد تعاونی های استان راضی نیستم.

استاندار گیلان از اشتغالزایی هشت هزار نفر فرش باف در استان خبر داد و تصریح کرد: ایجاد اشتغال خرد در روستاها حائز اهمیت است.

وی خواستار به کارگیری فرزندان شهدا و جانباز در سازمان ها، نهادها و ارگان های مختلف گیلان شد و گفت: سهمیه اختصاص داده شده در قانون برای فرزندان شاهد اعمال شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان