نماینده سابق گیلان در راهروهای مجلس

۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۲۱:۵۹ چاپ کد خبر: 30495

به گزارش لنگرنیوز ، برخی از این نامزدها که سابقه حضور در بخش های مختلف دولتی را داشته اند و 24 خرداد ماه برای حضور در انتخابات از سمت خود استعفا داده اند این روزها در اندیشه راه اندازی ستادهای انتخاباتی خود به سر می برند.

 این در حالی است که دسته دوم نامزدهای انتخاباتی را کسانی تشکیل می دهد که یک یا چند بار طعم حضور در صحن خانه ملت را چشیده اند و بدشان نمی آید که بار دیگر شانس حضور خود را در پارلمان امتحان کنند.

این روزها که فضای مجلس نیز رفته رفته به فضای انتخابات نیز نزدیک می شود، در راهروهای ساختمان سبز بهارستان می توان چهره های آشنایی را دید که سال های گذشته ردای وکلای ملت را بر تن داشتند.

رفت و آمد نمایندگان ادوار و صحبت ها و رایزنی های بعضا طولانی آن ها با برخی نمایندگان فعلی در راهروهای مجلس به وضوح قابل مشاهده است.

در این میان می توان به حضور محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس هشتم اشاره کرد که پس از چندی حضور در خانه ملت به یاران محمود احمدی نژاد در دولت دهم پیوست و پست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری را برعهده گرفت و با پایان کار دولت دهم به رسانه ملی رفت ودر جایگاه معاونت پارلمانی صداوسیما ایفای نقش کرد اما با رفتن عزت الله ضرغامی از مدیریت رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی و آمدن محمد سرافراز حکم معاونت وی به مشاورت تبدیل شد تا این روزها دوباره به فکر نمایندگی مجلس بیفتد و حضور فعال تری برای ورود به بهارستان داشته باشد.

احمد بلوکیان، نماینده اسبق کاشمر و بردسکن و رقیب سنتی محمدرضا خباز معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور در این حوزه انتخابیه نیز که به برای گفتگو با ابوذر ندیمی، نماینده لاهیجان به مجلس آمده بود، از آغاز فعالیت های انتخاباتی خود برای حضور در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه کاشمر یا گناباد خبرداده است.

البته بلوکیان با پیوستن خباز به دولت یازدهم، دیگر با وی رقابت نخواهد کرد و به نظر می رسد رقیب امسال او محمد اسماعیل نیا نماینده فعلی کاشمر باشد.

بلوکیان که در دوره وزارت حمید بهبهانی بر وزارت راه و ترابری در دولت اول احمدی نژاد، معاون وزیر بود، از آغاز به کار مجلس نهم به معاونت نظارت و قوانین مجلس رفت تا با استفاده از تجربه پارلمانی خود به امیدوار رضایی که مسئولیت این معاونت را برعهده دارد، نیز مشورت بدهد.

علی بروغنی، نماینده مردم سبزوار در مجلس هشتم نیز که نتوانست در رقابت با محمدعلی سبحانی فر، وارد مجلس نهم شود، این روزها فعالیت مجدد خود را برای انتخابات آینده مجلس آغاز کرده است.

البته در حوزه انتخابیه سبزوار تنها نمایندگان مجلس هشتم، فعال نیسند و کار به نمایندگان دوره های قبل همچون احمد سیدآبادی که در مجلس هفتم در کنار احمد بزرگیان نمایندگان این شهر بودند،با حضور در مجلس و صحبت با برخی نمایندگان به دنبال نامزدی مجدد در انتخابات است.

سید کاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا نیز که در مجلس هشتم به نماینده ای با روحیه ای شاعرانه مشهور شده بود و در نطق ها و تذکرهایش پاسخ هر یک از نمایندگان  و هیئت رئیسه را با قطعه و بیتی از شعرهایش می داد، این روزها در راهروهای مجلس رفت آمد دارد و در اندیشه ورود به مجلس آتی به سر می برد.

علی اصغر یوسف نژاد، نماینده مردم ساری در مجلس هشتم که در مجلس نهم جای خود را به محمد دامادی نماینده جوان این شهر داد و خودش به دولت رفت و در وزارت اقتصاد دولت حسن روحانی، معاون پارلمانی علی طیب نیا شد، در موعد مقرر وزارت کشور، از سمت خود استعفا داد تا بتواند دوباره شانس خود را برای حضور مجدد در مجلس امتحان کند.

محمدتقی رهبر، نماینده سابق مردم اصفهان که امامت جمعه موقت این شهر را نیز عهده دار شده است در راهروهای مجلس تردد کرده و از قصد خود برای کاندیداتوری مجدد در انتخابات مجلس خبر داد.

از این رو و علاوه بر نامزدهای جدیدی که دارای سابقه پارلمانی نیستند و نام آن ها از سوی احزاب و گروهها در لیست های انتخاباتی گنجانده می شود، باید بخش عمده ای از نامزدهای مجلس دهم را نمایندگان ادوار مجلس دانست که پیش از این سابقه حضور در مجلس را داشته و در انتخابات گذشته از حضور در بهارستان بازمانده و این روزها نیز برای حضور مجدد تلاش می کنند.

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، در روزها و هفته آینده مجلس نیز شاهد حضور بیشتری از نمایندگان ادوار در راهروهای خود خواهد بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان