به گزارش لنگرنیوز، مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار خانه ملت با توجه به ارائه گزارش وزیر ورزش و جوانان در کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: محمود گودرزی با حضور در کمیسیون به ارائه گزارش در خصوص پروژه های عمرانی پرداخت که مواردی نظیر روند ساخت و تکمیل پروژه های ورزشی در کشور، لزوم مشارکت بخش خصوصی و همچنین میزان و نحوه توزیع اعتبارات عمرانی به اعضای کمسیون را در بر می گرفت.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر با توجه به پیشنهادات ارائه شده مقرر شد بخش خصوصی بتواند با حضوری جدی در این حوزه، بخش بزرگی از مشکلات پروژه های نیمه تمام ورزشی را برطرف کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی ورود بخش خصوصی به این حوزه گفت: با توجه به نظرات مطرح شده و جمع بندی کلی قرار شد تا کمیته مشترک کمیسیون عمران مجلس و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان تشکیل شود و مواردی مثل تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی ورزشی، اجرای برنامه ششم و همچنین نحوه حضور بخش خصوصی در پروژه های مذکور در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سرانه فضاهای ورزشی در کشور گفت: بدیهی است وزارت ورزش و جوانان با کمبود اعتبارات تخصیصی با توجه به کمبود منابع مواجه است،  که باید پروژه های این حوزه  به بخش خصوصی واگذار شود، تا هم فضاهای ورزشی گسترش پیدا کند و هم بخش خصوصی در کشور فعال تر شود.

لاهوتی درخاتمه با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید حضور فعالتری در این حوزه داشته باشد، ادامه داد: به این منظور با بررسی هایی که در کمیسیون عمران مجلس صورت گرفت، امیدواریم خلا های قانون گذاری مشخص و رفع شود.

بنا بر این گزارش تکمیل پرو‍ژه های نیمه تمام ورزشی کشور چیزی در حدود 5 تا 8 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. این در حالیست که بودجه سنواتی عمرانی در این بخش درحدود 300 میلیارد تومان اعلام شده که با توجه به نیاز پروژه ها، رقم مذکور بسیار ناچیز و محدود است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان