۰۲۵۱ = معصومه/ پیش شماره ای که حذف شد

۱۳۹۲/۰۳/۰۱ ۰۵:۱۰ چاپ کد خبر: 3083

شاید کمتر کسی بداند کد 0251 که چند روزی است در طرح هم کدسازی مخابرات حذف شده است، بر اساس حروف ابجد مساوی با نام معصومه است.به گزارش قم نیوز، چند روزی است که مردم شهر مقدس قم بر اساس اجرای طرح هم کدسازی و افزایش ارقام تلفن های ثابت، شاهد تغییر در پیش شماره و همچنین هشت رقمی شدن شماره تلفن های شهر قم هستند.

لنگرنیوز به نقل از قم نیوز: بر اساس این طرح پیش شماره شهر قم از ۰۲۵۱ به ۰۲۵ تغییر یافته و همچنین به ابتدای تمام شماره تلفن ها عدد ۳ افزوده شده است.

جدای از بحث در خصوص لزوم و یا عدم لزوم این تغییرات که نیاز به کار کارشناسی دارد، مسئله ای که باید به آن توجه کرد تغییر پیش شماره شهر مقدس قم است.

 

 

در بین بزرگان شایع است مسئولی که در گذشته راه اندازی سیستم تلفن شهر مقدس قم را بر عهده داشت از افراد متدین بود که با زیرکی توانست کد قم را ۲۵۱ که نام مبارک حضرت معصومه سلام الله علیها بر اساس حرف ابجد است قرار دهد و مردم قم همواره به این پیش شماره که یادآور نام مبارک کریمه اهل بیت سلام الله علیها است افتخار می کردند.

اما اجرای طرح هم کدسازی با عدم توجه به این نکته انجام شد و این عدد که همواره مورد توجه و افتخار مردم قم بود از بین رفت، در حالی که مسئولین مخابرات می توانستند به جای حذف عدد یک و قرار دادن عدد ۳ هم طرح خود را اجرا کنند و هم به این نکته ظریف توجه لازم را داشته باشند.

جمعی از مردم قم از مسئولین شرکت مخابرات این مطالبه را دارند که در صورت امکان، نکته فوق را در نظر بگیرند و با تغییر عدد ۳ به عدد یک بار دیگر نام ابجد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را به شماره قم بازگردانند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان