به گزارش لنگرنیوز، سردار نقدی در مراسم افتتاحیه «دوره خط امام - سازندگی» که امروز در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری می فرماید گروه جهادی تسجم عینی قرآن هستند و این یک افتخار بسیار بزرگ است و تا جایی که می توانید از این ظرفیت استفاده کنید بعضی افراد کار سازندگی را عمرانی می بینند در صورتی که بسیج سازندگی هم جنبه عمرانی و هم فرهنگی دارد.

وی افزود: زیبایی کار به این است که فرهنگ الهی و معنوی را روی کار می نشانند البته بعضی تبلیغات هم وجود دارد که شاید هزینه آنها به گردن مردم است ولی کار جهادی این هنر را دارد که انتقال فرهنگ را خالی انجام نمی دهد بلکه در قالب تفکر بسیجی و جهادی در دل مردم می برد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تاکید کرد: صرفا به دنبال کار فرهنگی رفتن لطف چندانی ندارد و آنچه که سوال جوانان بسیجی بود درباره اعتبارات بود که باید بگویم سردار غلامی ویژگی جهادی و خاکی بودن را دارد و ان شاالله با دلسوزی پیگیری این قضیه را به عهده بگیرد چرا که سردار غلامی متولی کار هستند و وکیل مدافعه کل نیروهای جهادی بسیج سازندگی می باشند.

وی تصریح کرد: امسال سرانه را بالاتر بردیم هر چند کار جهادی دردسرهایی دارد کار جهادی یک کار دولتی و سلسله مراتبی نیست و شما باید بدانید که انگیزه دادن به مسئولان برای گرفتن خدمات هنر شما جوانان بسیجی است.

سردار نقدی درباره جذب جوانان جهادی به سپاه گفت: ما از این قضیه استقبال می کنیم و حتی یکی از موارد گزینش ما عضویت افراد در گروه جهادی است که به آن خیلی تاکید می شود.

وی در ادامه بیان داشت: بسیج دانشجویی زیر نظر ناحیه دانشجویی است ولی حتما باید تلاش کند تا خودش را با فرمانده ناحیه نیز هماهنگ کند. انتقاد ناپذیری را توجه نکنید و پیگیر مسائل باشید ولی باید هماهنگی ها با بسیج سازندگی انجام شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رابطه با فعالیت های بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در رابطه با کارآفرینی در حال فعالیت است و نزدیک به صد هزار شغل در روستاهای محروم ایجاد کرده است شما باید در روستاهای محروم به مردم یاد بدهید چگونه اقتصاد خود را پابرجا کنند و ظرفیت های منطقه خود را بشناسند و مهارت کار کردن را به مردم یاد بدهید.

وی با اشاره به اینکه به جای ماهی دادن به مردم ماهی گیری یاد دهید گفت: اقتصاد مقاومتی نباید یک شعار باشد مثلا در استان خوزستان تا دامنه اروند هزار نهر آب وجود دارد که می توان در آن پرورش ماهی انجام داد و با مفت می توان ثروت جمع کرد ولی در این نهرها هیچ کاری انجام نمی شود.

سنگ اندازی هایی که در تولید کشور انجام می شود، کم نیست

سردار نقدی در ادامه تاکید کرد: ما نباید به کسانی که ما را تحریم کردند و با دشمنی داشتند جایزه بدهیم. این افراد با حرص و ولع به سمت بازار ایران آمدند و هنوز توافق امضا نشده دنبال فتح بازارهای ایران هستند.

وی در ادامه گفت: حداقل انتظار این است که بگوییم اول تحریم ها را لغو کن بعد بیا. تا حالا که با ما دشمنی کردی،به ما تهمت زدی، اموال ما را بلوکه کردی و حالا توقع جایزه از ما نداشته باش.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دیدار مسئول درجه سه اروپا با مقام های ایرانی گفت: چرا باید یک مسئول درجه سه اروپا به ایران بیاید و تمامی مسئولان تراز اول کشور را ملاقات کند تا آن شخص هم به ما بگویدکه اسرائیل را به رسمیت بشناسید.

وی با اشاره به اینکه استعمارگران اروپایی جایی نرفتند جز برای خرابی گفت: آنها چشم طمع به نفت ما دارند تا با قیمت ارزان آن را بخرند ولی ما باید به تولید داخلی و عزت ملی توجه کنیم.

مردم باید کالاهای جنایتکاران را در بازارها تحریم کنند

سردار نقدی با اشاره به اینکه ایران کشور استعمارزده نیست گفت: مردم باید کالاهای جنایتکاران را تحریم کنند ما باید برای اقتصاد مقاومتی و تولید تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: ما موافقیم گروه های جهادی در طول سال فعالیت کنند و محدودیت زمانی ایجاد نمی کنیم و طبق دیدگاه مقام معظم رهبری ما باید ساختار بسیج سازندگی را توسعه دهیم و امسال موفق شدیم که ردیف آن را مستقل کنیم که یک گام مهم بود و ان شالله در آینده گام های وسیع تری برداشته شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا دانشگاه آزاد برای کار جهادی ردیف بودجه ندارد گفت: همه دانشگاه ها ردیف بودجه دارند که باید برای کار فرهنگی باشد و باید صحبت کنیم تا به شما جوانان جهادی کمک شود.

یکی از بزرگترین فسادها واردات کالاهایی است که می تواند در ایران تولید شود

سردار نقدی درباره مبارزه با فساد گفت: این کار خوب است ولی یکی از بزرگترین فسادها واردات کالاهایی است که با پورسانت خارجی وارد می شود و تولید ایرانی را خفه می کند و یکی از بزگترین مصادیق مبارزه با فساد اعتراض به واردات کالاهایی است که می شود در ایران تولید شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من از شما جوانان می خواهم فرهنگ جهادی را قدر بدانید و به اقتصاد مقاومتی و جریان تولید عنایت کنید و من اگر توفیق داشته باشم در اردوهای جهادی شرکت کنم آن زمان را جزو عمر خود نمی دانم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان