شهید غصه ندارد بلکه باید حسرت خورد، اگر بدانیم شهید به کجا می رود و چه جایگاهی دارد، نه تنها غصه نمی خوریم بلکه حسرت می بریم و خانواده های شهدا هم اینچنین هستند.

به گزارش فرهنگ نیوز ، حجت الاسلام ناصر رفیعی صبح امروز در پنجمین یادواره شهدای شهر نور بیان داشت: در قاموس دین ما چیزی بالاتر از شهادت نیست و به همین خاطر ائمه اطهار برای شهادت گریه و زاری می کردند.

وی اظهار داشت: در احادیث و روایات آمده که نخستین قطره خونی که از شهید بر زمین می ریزد، هفت پاداش دارد که نخستین آن نظر به وجه الله است و برای همین کسی که وارد بهشت می شود نمی خواهد دیگر به دنیا برگردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: شهید غصه ندارد بلکه باید حسرت خورد، اگر بدانیم شهید به کجا می رود و چه جایگاهی دارد، نه تنها غصه نمی خوریم بلکه حسرت می بریم و خانواده های شهدا هم اینچنین هستند.

 

رفیعی تصریح کرد: در روایات متعدد آمده که اگر از خدا شهادت را طلب کنیم، اگر در بستر و به خاطر حادثه ای هم فوت شویم شهید از دنیا رفتیم.

 

وی با بیان اینکه شهدا ناظر اعمال ما هستند طرح سئوال کرد و گفت: امروز ما چه وظیفه ای داریم و چه باید بکنیم که با شهدا محشور شویم و ثواب شهید داشته باشیم، در مقابل شبیخون دشمن که فرهنگ جامعه ما را تغییر می دهد چه باید بکنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر می خواهیم ثواب شهید داشته باشیم باید فرهنگ شهادت که همان فرهنگ حجاب، نماز، ایثار، فداکاری، دفاع ، ولایت پذیری و اطاعت از ولی فقیه است را در جامعه نهادینه کنیم.

 

رفیعی تصریح کرد: دشمن برای تغییر فرهنگ لباس، حجاب، ازدواج و به طور کل تغییر زندگی ما تلاش زیادی می کند و گاهی هم خودمان ناخواسته به ویژه در صدا و سیما مروج آن هستیم ،من این را به صدا و سیما گفتم که اگر بخواهیم زن بی سواد را نشان دهیم یک زن جنوب شهری چادری را نشان می دهیم و در مقابل یک زن بالا شهری بدون چادر و حجاب متعارف را متمدن، باسواد و دارای فرهنگ معرفی می کنیم.

 

استاد حوزه تاکید کرد: تا فرهنگ شهادت در جامعه نهادینه نشود و الگوها و ارزش های اسلامی تبیین نشود که این وظیفه همه فرهنگ سازان از جمله رسانه ها و به ویژه صدا و سیما است، ما مشکلات را خواهیم داشت.

 

وی در ادامه با ذکر احادیثی درباره چگونگی اعمال برای شهید شدن به حدیثی از امام علی (ع) اشاره داشت که فرمود: «اگر کسی این سه ویژگی را داشته باشد، شهید است، خداشناس، پیغمبرشناس و امام شناس باشد».

 

رفیعی افسردگی و بیماری روحی در جامعه را عدم انس با قرآن ذکر کرد و ابراز داشت: رسول اکرم (ص) فرمودند:«اگر می خواهید سعادتمند زندگی کنید و شهید بمیرید و روز قیامت نجات پیدا کنید با قرآن انس داشته باشید».

 

منبع: فارس

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان