اینکه می گویند باید زمین پر از ظلم و جور شود یعنی چه؟ و آیا برای آن حد و مرزی مشخص شد ه است؟

به گزارش لنگرنیوز ، از حضرت آیت الله بهجت ره درباره معنای "مُلِئت ظُلماً و جوراً"  و اینکه حد و حدودش تا کجاست، پرسیده شد. ایشان در جواب فرمودند:

ما نمی توانیم تعیین و تحدید کنیم که در "مُلِئَت ظلماً و جوراً" چه مرتبه از ظلم و جور منظور است، ولی ظاهر این است که وقتی "ظلم فراگیر و پر شد، دیگر کار تمام است و آن حضرت ظهور می کنند، زیرا نفرمودند:"مُلِئَـت و بَقِیَت علی ما ملئت" یعنی پر شود و بر آن حالت باقی بماند، بلکه فرمودند:"ملئت" و این امر یعنی"ملئت ظلماً و جوراً" در این زمانه مستقر شده است، به طوری که الان یک وجب از زمین، از ظلم و جور خالی نیست. ولی ما نمی توانیم تحدید و مشخص کنیم که چه مرتبه ای از ملئت منظور است، زیرا تمام خصوصیات وقت ظهور تعیین نشده است، و همه ی علامت هایی که برای ظهور تعیین کرده اند واقع نشده است، از این جا معلوم می شود که آن مرتبه از " مُلِئَـت" هنوز تحقق پیدا نکرده است.

 

یکی دیگر از سوالاتی که از محضر این عارف وارسته پرسیده شده، محرومیت ما از وجود عترت طاهرین (سلام الله علیهم اجمعین) بود و اینکه چرا ما باید از عترت محروم باشیم؟ ایشان در جواب این سوال فرمودند:

چه کسی گفته است از فیوضات آنان محروم هستیم؟ مابه اختیار محرومیم!

 

« به اختیار خود محروم بودن، با داشتن اختیار منافات ندارد زیرا [ایشان] همان فیوضات و افاضات حضوری خود را نسبت به اهل آن دارند، بلکه به امید حیات تو دل های شیعیان زنده است، و به واسطه پرتو نور تو، طالبان رهنمون می گردند، همچنین[در فرازی از زیارت حضرت سیدالشهداء سلام الله علیه آمده است]"لنورُ الإمامِ فی قُلُوبِ المومنین أنوَرُ مِنَ الشّمسِ المضیئَةِ بالنّهار( قطعا نور امام در دل مومنان، درخشان تر از نور خورشید درخشان در روز است)»

 

منتها [ به دست آوردن این فیوضات] دنبال کردن و طلب می خواهد. در زمان غیبت هم عنایات و الطاف امام زمان (عج) نسبت به محبان و شیعیان زیاد دیده شد، باب لقاءِ و حضور، بالکلیه مسدود نیست، بلکه اصل رویت جسمانی را هم نمی شود انکار کرد.

 

منبع: جام نیوز

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان