حجت الاسلام قرائتی خطاب به اهالی قلم گفت: مواظب قلم ها کتاب ها و مقاله ها باشید. ببینید چه کاری واجب و زمین مانده تا آن را انجام دهید و تا کار واجب هست دنبال مستحب نروید. نان بخورید که بنویسید نه اینکه بنویسید تا نان بخورید.

به گزارش لنگرنیوز ، نشست سخنرانی و هم اندیشی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با اهالی قلم عصر امروز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد.

 

قرائتی در این نشست گفت: به همان دلیلی که خدا به قلم قسم خورده است به کتاب هم قسم خورده است و هر جا خواسته به قومی احترام بگذارد آنها را اهل کتاب خطاب کرده است.

 

وی افزود: قرآن برای فساد اخلاقی یک بار وای می گوید وای بر همزه لمزه. برای فساد اقتصادی هم یکبار وای می گوید اما برای قلم به دست خطرناک سه بار وای گفته است مانند گروهی که چیزی می نویسند و به خدا نسبت می دهند. در همین روزگار هم کسی هست که می گوید من حکمم را از امام زمان(عج) گرفته ام چنین شخصی منحرفِ منحرف است و اگر کسی به صورتش بخندد گناه کرده است.

 

قرائتی ادامه داد: خدا به دزد و قاتل ظالم می گوید به شرک هم ظلم می گوید اما دزدیدن ذهن مردم را اظلم یعنی بزرگترین ظلم می داند. تولید به دروغ نسل را به انحراف می برد. یک روز یک فرد حرامزاده و شیطان به هم گفتند از صبح تا شب گناه کنیم و شب به هم گزارش کار دهیم. شب که شد فرد حرامزاده گفت: من ۷۳ کار خلاف کردم اما شیطان گفت من باعث یک کار خلاف شدم. حرامزاده به شیطان گفت: چقدر بدبختی که فقط یک کار بد کرده ای! اما شیطان خندید و گفت: من باعث یک زنا شدم که در نتیجه آن حرامزاده ای مانند تو متولد می شود که ۷۳ کار خلاف در روز انجام می دهد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: قلم مساله مهمی است. در این شرایط هم گناه قلم سنگین تر می شود. چون کاغذ و چاپ گران است. امروز کتابی به عنوان سفرنامه چاپ می شود که ۴۵۰ صفحه دارد اما ۱۰ صفحه هم مطلب ندارد. در کل بسیاری از مطالب را چه بخوانیم و چه نخوانیم فرقی ندارد.

 

قرائتی در ادامه دو بطری آب معدنی را که برایش آورده بودند زیر میز سخنرانی گذاشت و گفت: مجبوریم این آبها را پنهان کنیم تا اگر فیلم این سخنرانی را در ماه رمضان نشان دادند نگویند شیخ روزه خواری می کرد.

 

قرائتی در ادامه بسته دستمال کاغذی روی میز را زیر میز مخفی کرد و گفت: این دستمال کاغذی را هم پنهان می کنم که نگویند قرائتی تبلیغ فلان دستمال را می کند. دیگر بعد از سی سال در تلویزیون بودن برای خودم کارگردانی شدم. یکی از دوستان می گفت قرائتی  تو در همه کانال ها هستی الا کانال کولر.

 

وی در ادامه گفت: کتاب باید به آدم بصیرت دهد. بهترین کتاب قرآن است. من سه دقیقه از قرآن برای شما حرف می زنم اما از صد کتاب برای شما مفید تر است.  این روزها هم نزدیک انتخابات هستیم. خوب است بدانیم که قرآن می گوید فریب گریه قلابی را نخورید. فریب قسم را نخورید. فریب سخنرانی را نخورید. بعضی ها چنان قشنگ سخن می گفتند که خدا به پیامبر گفت نزدیک است تو هم مسحورشان شوی. گول مسجد و دعا و ایمان را هم نخورید.

 

قرائتی ادامه داد: مواظب قلم ها کتاب ها و مقاله ها باشید. ببینید چه کاری واجب و زمین مانده تا آن را انجام دهید و تا کار واجب هست دنبال مستحب نروید. نان بخورید که بنویسید نه اینکه بنویسید تا نان بخورید. عده ای برخی مسائل غیر ضروری را مطرح و بر سرش چالش ایجاد می کنند مثلا نه واجب است، نه مستحب است و نه هیچ چیز دیگر که من نام مادر حضرت موسی را بدانم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: چند کتاب درباره لقمه حلال در این نمایشگاه کتاب وجود دارد؟ الان در شکم مان گندم زکات نداده وجود دارد حالا می خواهیم با کتاب و فیلم آدم تربیت کنیم. این درست مثل این است که به جای بنزین، در شکم هواپیما قیر بریزیم، خب هواپیما نمی پرد.

 

قرائتی در پایان گفت: خواهش می کنم هر کسی قصه می نویسد سوره یوسف قرآن را بخواند. قلم باید ارزش داشته باشد. هر قلمی ارزش ندارد و برخی قلم ها اسراف هستند.

 

منبع: مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان