به گزارش لنگرنیوز ، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: برپایی نماز موجب حضور قلب و تقویت روح و روان می شود.

وی با بیان اینکه برپایی نماز اثرات اجتماعی ویژه دارد، تصریح کرد: یکی از ملاک های ارزشیابی مدیران کل و شهرداران برپایی نماز جماعت است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه زمینه برپایی نماز باید برای مسافران در پارک ها و نقاط عمومی دیگر فراهم شود، خاطرنشان کرد: شهرداران گیلان موظف هستند نسبت به فراهم شدن امکانات برپایی نماز در پارک ها برای مسافران را فراهم کنند.

وی با قدردانی از رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت: زمان برپایی نماز در اداره ها حداکثر 20 دقیقه باشد تا بهانه ای برای عدم حضور در نماز پیدا نشود.

نجفی گیلان را جزو استان های گردشگری کشور خواند و یادآور شد: به اندازه جمعیت گیلان در طول سال مهمان داریم بنابراین سهم بهداشت، مواد غذایی، آب و ... باید فراهم شود.

وی استفاده از فناوری های نوین برای آموزش نماز را مهم دانست و تصریح کرد: باید به جای استفاده از پرده های نوشته شده که سیمای شهر را ناخوشایند می کند برای آموزش از شیوه های نوین به کارگیری شود.

استاندار گیلان توجه به مساجد را بسیار مهم عنوان کرد و متذکر شد: برای افتتاح مسکن مهر ابلاغ شده تا قبل از افتتاح مسجد هیچ واحدی به بهره برداری نرسد که نشانه اهمیت به جایگاه مسجد است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان